Precis en sån necessär...


... som Porslinan visade ville jag också ha! Fast rosa. Det är butiken Precis en sån som bärgat
hem ett helt grossistlager med grejer från 1960-talet, bland annat necessärer.


Och det känns som om hela den kvinnliga delen av retrobloggarvärlden skriker
"Vill ha". Så jag la snabbt in en beställning, och fick lika snabbt hem min pepitarutiga,
och bara älskar den. Så här kändes, och doftade, plast när jag var liten.
En orange klubba fick jag också, matchande Precis en såns
reklamlapp. Snygg marknadsföring.
 

Och en sak till låg det i necessären. En fickspegel med äkta
plastfodral, jag tror faktiskt att mamma hade precis en sån
på 1960-talet.

1 Allt det gamla goda:

skriven

jag har en sån, fast svartvit! köpt i precis en sån's härliga hemstad malmö, fast på loppis.

jag har alltid smycken och småplock i den när jag reser. :)

2 Randiga Tråden:

skriven

Snygg. Jag köpte mina som jag visade på bloggen 26/7, fick då men hårklämmor, jag blir lika glad varje gång jag ser necessären.

3 Gila:

skriven

Porslinan köpte en sminkväska åt mig i Meetsovaaras tyg från PES. Oxå visat på bloggen. Jättefin!

4 Maria på tid & rum i Årsta:

skriven

Toppenfin! Min blårosa blommiga var också toppen!

5 The StarChief:

skriven

Den gillade jag, mycket snygg

6 David:

skriven

You have an äpelsin in your purse!

Kommentera här: