Ännu en stol söker sitt ursprung


Ack, alla dessa 1950-talsstolar därute som söker sitt ursprung, sin historia! Nu senast
var det stolen "Haga" som fick ett namn, efter efterlysning här. Och i går kom det ännu ett mejl
med en stolsfråga till Femtiotalsjakten:
"Jag har ärvt en gammal fåtölj av en släkting. Jag skulle vilja veta bakgrund om den.
Vet du något? Stolen är omklädd, den var vinröd tidigare."
Nej, jag vet inte, men FJ:s kunniga läsare brukar veta.
Så - vad har vi för stol här?

UPPDATERING:
 Amerikansk, eluppvärmd och roterande. Ofta även med vibrations-apparat,
berättar David i en kommentar.
1 Clinen:

skriven

Vet inte något om stolen men det ser otroligt skön ut! =) Där kan man säker sitta och njuta av en bra bok.

2 BONJOUR VINTAGE!:

skriven

åh om jag ändå visste!

3 Monica:

skriven

Vet inte alls men tänk så 50-talet var snyggt:-)

4 The StarChief:

skriven

Ser lite dansk ut tycker jag.

5 Erik:

skriven

Åherrejösses vilken fantastisk stol,

Tänk dig den och en zebrakopp nykokat kaffe!

6 Lybtar:

skriven

Inte en susning... Men den ser verkligen skön ut.

7 Fynd Dagboken:

skriven

Denna fåtölj har likheter speciellt det främre partiet, står inget mer om den.



http://s237.photobucket.com/albums/ff291/enjoydm26/?action=view&current=Woman-on-Chaise-Lounge-Retro-Magnet.jpg

8 Eli:

skriven

Clinen,. Bonjour Vintage, Monica och Lybtar: Ja, den är verkligen fin!

The Star Chief: Ja, kanske? åtminstone inte riktigt svensk.

Erik: Det vore en skönhetschock!

Fynd Dagboken: Ja, klara likheter! Tack för tipset.

9 Fredrik:

skriven

Tack för alla svar!



får leta vidare och se om jag hittar något...

10 David:

skriven

Stol; amerikanska, el-upvärmd och roterande. Ofta även med vibrations-apparat.

Kommentera här: