Ett sent nyårslöfte


Wilhelm Kåge-boken fick jag i julklapp - har bara bläddrat i den.
"Rikare Vardag" köpte jag på Solnamässan förra helgen - har bara snabbtittat på bilderna.
Svenska Bostäders "Bostadskonst" köpte jag på loppis för två veckor sedan - har bara ögnat.
Mitt referensbibliotek börjar bli omfattande, men böckerna i det olästa.
Så mitt litet sena nyårslöfte är: När jag får eller köper böcker ska jag läsa dem direkt.
Inte lägga dem åt sidan och tänka "sedan".
Någon som känner igen sig...?
1 Randiga Tråden:

skriven

Ja nog känner jag igen mig, tänker att jag ska titta i den sedan och på den vägen är det.

2 Loppistan:

skriven

Åh, jag känner igen mig precis! Jag vill så gärna läsa dem och lära mig mer. Men det där tillfället kommer aldrig när jag tror att det ska göra det. Tänkte tex att jag skulle läsa massor i jul. Mmm, det blev inte riktigt så :) Men man har ju alltid chans att ändra sig!

3 Viola_T:

skriven

Ja, så är det. Men de olästa böckerna ställer jag på en egen hylla, blandar dem inte med de lästa. Förutom lyrikböckerna som blandas hejvilt.

4 Hasse A. Norge:

skriven

Morrn.



Jag är likadan när det gäller böcker om "Stockholm" och "Volkswagen", precis som en ekorre. Samlaren.....

Som man säger här borta, "bra att ha"....

Ha de bra.



Hasse A

5 Clinen:

skriven

Ja jag känner verkligen igen mig! Jag har säkert 100 böcker och tidningar som jag har tänkt att läsa "lite senare". Dumt! Det är precis som du säger. Man borde läsa dem direkt så att de inte samlas på hög. Nu vet jag inte var jag ska börja =/

6 Anta Snaque:

skriven

Precis så där är det - kunde vara mitt blogginlägg... Nu blir det till att skärpa sig!

7 enannanhelena:

skriven

Oh, yes, det där är på pricken. Jag köper en hel del böcker, ofta billigt på auktion. Konstböcker, böcker om möbler, om gamla tider, lyrik och riktigt gamla böcker och kataloger. Sedan står/ligger de där och väntar... på att jag ska slita mig ifrån tv:n eller datorn..:)

/helena

8 form55:

skriven

Jag har en bunt böcker att gå igenom, men tidningarna brukar jag ta med in på dass när man måste tillbringa tid där sittande.

9 Miriam:

skriven

Jag slängde precis ut två frågor till ditt formgivarkunniga sinne på min blogg.

Du kan väl ta en titt om du har tid!

10 Eli:

skriven

Alla: Skönt att vi är många som gör likadant. :-)

11 maria:

skriven

jag känner igen mig, allt för väl. men kåge-boken? är den utgiven nyss. hade ju varit väldigt trevlig att läsa kan jag känna.

12 Eli:

skriven

Maria: Den finns bara på antikvariat nu, verkar det som.

Kommentera här: