Det var på Capri vi mötte varandra


Nä, så var det ju inte. Men i antikboden i Hökhuvud hittade Rutger i dag den norska
tavlan från AWF stämplad Capri. Mer 50´s än så här blir det inte - Capri var ett
poppis namn på allt från byxmodeller till serviser och soffor under charterresans
första decennium. Fast sången "Capri" med Sven-Olof Sandberg kom redan 1934.
Tavlan följde, nedprutad till 100 pix, med hem.


Det vackraste i Hökhuvudbutiken var klänningen från samma tid.


Rätt stuk, fel storlek. Suck.

Efter två vilodagar efter Dalaturen var vi alltså igång igen, Rutger och jag.
Vi hann med fyra loppisar/antik under en tripp till Norduppland.
Rapport kommer - stay tuned....


1 form55:

skriven

Det var en himla snygg soffa du hade länkat till! :)

2 Monamie ny blogg!:

skriven

Ni håller högt tempo under loppissäsongen :-) (iof sig är det ju loppis under hela året men mer nu kanske :) piffig tavla!

3 anna:

skriven

Exakt den klänningen tittade jag på förra året i Hökhuvud :) Men det föll på att den var sliten på ställen som var svåra att fixa. Men fin var den ändå!

4 Christin:

skriven

Precis en sån keramiktavla hänger på en av mina väggar. Bra smak han har din man ;-)

5 Malin:

skriven

Åh vad roligt ! Jag har en precis likadan tavla fast i en annan färgställning och har varit för lat för att försöka ta reda på vad den kommer ifrån. Nu vet jag i alla fall något ! Tack :)

6 Monet:

skriven

Om tavlan. Eller är det ett fat? Förlåt E, visst är det femtiotal men inte den uttalat smakfulla delen:-)Tycker jag!

7 Linda:

skriven

Starkt jobbat, jag har inte orkat med en enda loppis sen vi kom hem. Fast nu börjar jag känna suget igen... ;)

Och klänningen, åh vilken skönhet!

8 Allt det gamla goda:

skriven

åh vilken fin klänning! jag har också provat en del klänningar nu när jag var i berlin (fyndrapport är på gång, kika gärna in!) men nästan alla gamla klänningar är ju pyttesmå..

9 Tusse:

skriven

Tack för textlänken till "Det var på Capri" - visste inte att det fanns en vers till!

Letade efter inspelningen med SOS på Tuben (där det mesta finns) men fann den inte, tyvärr. Däremot har jag den på rullband (som det skulle vara på 50-talet).

10 eli:

skriven

form55: Eller hur? :-)

Monamie: Ja, men jag var litet sen i starten i juni, tar igen det nu!

Anna: Aha.

Christin: På många sätt :-)

Malin: Vad bra!

Monet: Haha, jag vet att du inte är ett fan av den sortens 50-tal.

Linda: På´t igen!

Allt det gamla goda: Ska kolla in Berlinrapport.

Tusse: Du missar väl inte kattbilden i nästa inlägg?

Kommentera här: