Klädkammaren som vill bli en walk-in closet


Nya lägenheten har en klassisk klädkammare. Så här ser den ut just nu, sedan jag befriat dörrar
och hyllor från märkliga tapeter/självhäftande plast. Vi tänkte göra den riktigt fin. Funderar på
att måla väggarna i en ljus vacker pastell och tapetsera dörrarna med en retrotapet som tar upp
den färgen. Den gamla korkmattan ska ersättas med ny matta. (Och de lister och Kirschskenor
som spretar i bilden ska bort förstås.)

Vill gärna höra fler förslag och få inspiration från FJ:s kreativa läsekrets.
Hur skulle du inreda/hur har du inrett en klädkammare?

UPPDATERING: Fläderblom undrar i en kommentar vari skillnaden ligger mellan klädkammare
och walk-in closet. Ingen, tror jag, det är det svenska och det engelska ordet för samma sak.
Men med rubriken försökte jag litet skämtsamt antyda att klädkammaren aspirerar på att bli litet fnare
och modernare. Walk-in closet är ju alla modebloggares dröm...
1 Hencopenko:

skriven

Jag är i samma situation. Ska göra om i min klädkammare snart med..



Som medlem på "styleroom" så rekommenderar jag dig att hitta inspiration på klädkammare där ;) Vet inte om det finns så många retroinspirerade, men någon ska det nog finnas...

2 Fläderblom:

skriven

Jag trodde att "walk-in closet" var engelska och betydde just "klädkammare", alltså en garderob som man kan gå in i. Vari ligger skillnaden? Blir utrymmet mer glamoröst för att det benämns på engelska?

3 Zizzi:

skriven

När jag skulle göra om vår klädkammare till min egen walk-in closet googlade jag på "walk in closet" och bilder. Fick så mycket inspiration!

4 Larsson:

skriven

"Walk-in closet" betyder väl att det är mer ett "rum", dvs att man går in i rummet och klär sig/gör sig i ordning i. "Klädkammare" är väl mer något som man går in i och plockar ut paltorna? Och nu så vill vi inte läsa mer om moderniteter - återgå till 1950-talet ;-)

5 amanda:

skriven

Åh jag skulle ha målat i linblomsgrönt och haft ljusa fina tapeter på alla dörrar!

6 Eli:

skriven

Hencopenko: Tack för tipset. Kollar för litet på styleroom.

Fläderblom: Se uppdatering.

Zizzi: Tack, ska göra det.

Larsson: :-)

Amanda: Lindblomsgrönt är snyggt!

7 Linda:

skriven

Bara att man kallar den för en "walk-in closet" gör ju att den känns mycket mysigare! Mitt enkla lilla tips är att gamla resväskor och hattaskar är utmärkta för förvaring av sjalar, vantar, mössor, skärp m.m. Och snygga också!

8 Anna:

skriven

I mina ögon är en walk-in closet större än en klädkammare, så att man kan byta om där inne också. Men det är bara jag :) Om jag hade en walk-in closet (som så klart även jag drömmer om!) skulle jag tapetsera den med tapeten i Sandersons 50´s kollektion, den med snygga damer på. Vet du vilken jag menar?

9 Eli:

skriven

Linda: Absolut! Jag har skotskrutiga gamla askar, nu får jag en aledning att köpa några snygga hattasakr också :-)

Anna: Wow! Den hade jag missat. Tack för tipset - beställde provbit direkt. D"Fifi" i lila/gult, och så svagt svagt lila väggar?

10 Anna:

skriven

Ja det skulle bli supersnyggt! Det skulle jag satsa på :)

11 Hedvig:

skriven

Intressant blogg! Det märks att du gillar att blogga!

Kommentera här: