En bukett stänkflaskor - och min älsklingsgardin


Behövde jag den där senaste stänkflaskan? Den gula med svart lock, som stod på loppisen i Fyris Park.
Nej, men den kanske behövde sällskap? Nu har jag en samling i köksfönstret. Gardinerna är mina
absoluta favoriter. De är så glada och matchar precis vartenda föremål från 1950-60-tal...


... som den norska keramiktavlan från AWF...


... och Sigvard Bernadotte-plastkannan som poserar
på en gardinkappa...


... och allt annat i mitt retrokök!

1 Clinen:

skriven

Snyggt och fräscht! =)

2 Tifa DeLeone:

skriven

Så fint!! :)

3 Lybtar:

skriven

kan man ha för många dänkflaskor?? Nej...



Plastkannan har jag aldrig sett, skulle vilja se mer av den.

4 Randiga Tråden:

skriven

Duken är också snygg.

5 Ulrika på Leta Retro:

skriven

Gardinerna och hela looken är grym :-)

6 Christin:

skriven

Jag blir lika glad varje gång du visar bilder från ditt kök. Härliga färger och mönster !

7 Nina:

skriven

Hmm, vad har man stänkflaskor till? Är det små hål i locket så man kan duscha blommorna lite eller? Jag tycks helt ha missat detta bruksföremål.. :P

8 Skaffaren:

skriven

Konsekvent och snyggt!

Jag ser fram emot att restaurera vårt 50-talskök.

Minnenas Journal har ett köksnummer ute nu.

9 Eli:

skriven

Clinen, TifadeLeone, Randiga Tråden, Ulrika och Christin: Tack.

Lybtar: Tillbringaren är från 1958, för Husqvarna.

Nina: Ja, små hål i locket. Man använde(r) stänkflaskan till att stänka tvätt, innan man stryker den.

Skaffaren: Aha, ska kolla Minnenas Journal. Tack för tipset!

10 Sandra:

skriven

Dänkflaskan hade jag glömt fanns, men nu när jag såg ditt inlägg kom jag på att mormor har en sån hemma, Måste leta upp den! :D

Jättemysigt kök du har!

11 Catarina:

skriven

jaah! Stänkflaskorna! De hade jag glömt! En sån hade vi hemma när jag växte upp :) Läckert stilrent kök!!

12 Khina:

skriven

Snyggt och stilenligt!

Stänkflaskor är charmiga tycker jag dock har jag en annan modell.... Får väl "lägga ut dem så får du se..."

13 Catarina:

skriven

..bara jag igen.. kom på att vi har likadana köksmöbler, fast mina är målade i allmogeblå. De har varit björkfärgade från början. Gillade som sagt köket helskarpt :)

14 The StarChief:

skriven

Jag ser nog den hederliga marmorskivan i fönstret.

Fräckt!

15 sakletaren /anna:

skriven

Busvasst! ;)

Kommentera här: