Fågelhandlaren - en handduk att rama in


Låt mig presentera "Fågelhandlaren", ett handduksfynd från förra lördagens loppisrunda.


Design Louise Fougstedt för Almedahls Linnelinjen. Jag får många träffar med olika handdukar
av Louise Fougstedt när jag googlar, bland annat roliga "Smörgåsbordet" i nytryck.
Men bara ett med "Fågelhandlaren". Är den ovanlig?


Jag tycker att den är så snygg att jag kanske ramar in den
och har som tavla i det nya köket. Åh, det är roligt med
alla vackra handdukar från 1950- och 1960-talet.
Titta in hos Kerstin Kokk också, hon visar sin begynnande
samling Brit Bredström-handdukar.

Trevlig helg - med många loppisfynd!
1 Kerstin:

skriven

Vilka fina färger och tidstypiska fåglar!

2 Anna:

skriven

Underbar handdukt! Grattis till det fina fyndet! :)

3 Gila:

skriven

Den var snygg du....perfekt att rama in!

4 Benny:

skriven

Den var riktigt fin! En tavla helt klart!

5 Erica:

skriven

Åhhh så fin!!!

Kökslycka :-)

6 Linda:

skriven

Men den är ju helt underbar! Jag älskar retrofåglar och den har dessutom färger helt i min smak, förtjänar helt klart att ramas in!

7 JJ:

skriven

Den var ju faktiskt riktigt charmig!

8 enannanhelena:

skriven

Almedahls, nästan på "mammas gata"! Så fin, helt klart inramningsmaterial! Precis de färgerna skulle passa väldigt bra i mitt kök, också. ;) Och fåglar har jag en liten, nä, STOR crush på just nu. Köpte muggar med fåglar på igår, ifrån Myrorna. Ingen ålder på dem alls, tror jag, men snygga. :)

/helena

9 linnea:

skriven

Hejhå!! Du som är så duktig på tjusiga antikviteter och jag som är nybörjare... vet du något om serien Reflex från Rörstrand? Köpte några prylar på loppis idag och hittar ingen info förutom årtal. Vet du nåt? Vet dina läsare?



http://linneah.spotlife.se/2011/05/21/rorstrand/

10 Anta Snaque:

skriven

De fina fåglarna påminner om de på min ärvda duk, som finns på: www.pysselochpinaler.blogspot.com/2011/05/arvda-dukar.html

11 Eli:

skriven

Alla: Kul att ni också gillar handduken!

Linnea: Svarade dig på din blogg!

Anta Snaque: De var inte heller dumma!

Kommentera här: