Tjusigt på 17:e gatan (NYC-butiker del I)


Tjusigare övernattningsväska än så här hittar man inte. Den runda skapelsen
från 1960-talet stod hos vintage- och antikbutiken Pippin Home på 17:e gatan, NYC.


Märket är American Tourister, och skicket finfint. Jag borde ha bett att få se
insidan också. Kanske går jag tillbaka och köper den i morgon. Fast 75 dollar
vill jag inte ge...


Hittade den här annonsen på nätet. Note to self: Kolla vad flygvärdinnornas
i tv-serien "Pan Am" har för väskor, skulle kunna vara de här. Företaget American
Tourister köptes upp av Samsonite, men finns kvar som märke.


Några fler bilder från Pippin: Ytterligare en resväska, och en barnstol från 1930-talet.


Hållare för hushållspapper.


En glad spargris, 1950/60-tal.


En ledsen vovve.


1940-talsstolar.


Men nu var det dags att röra sig mot hotellet. Rutger stod tålmodigt och väntade. Pippin Home
var femte och sista stället vi besökte denna dag. På samma gata som Pippin kollade vi in två
loppisbutiker (thrift stores).


Här är vi på en av dem, Housing Works (där Rutger hittade en skön fåtölj). Retromöbler blandat
med Ikea, ljusstakar från 2005 blandat med 1940-talstallrikar - ja, det var som hemma på Myrorna,
ungefär. Fast med snyggare golv.


Härlig affisch hos Housing Work! Den andra loppisbutiken,
Angel Street, hade mer porslin och glas och färre möbler, men
där tog jag ingen bild.


Pippin Home, West 17th street, är framför allt en vintage- och smyckesbutik.
Men som trogna FJ-läsare vet är inte det min tepåse. Resväskor är så långt jag
sträcker mig när det gäller vintage...

Vi besökte alltså ytterligare två antikbutiker. Inlägg därifrån, med drivor av bilder,
kommer så småningom. Stay tuned...
1 Anna:

skriven

Resväskor och solglasögon va? :)

Väskan är underbar! Pruta och köp den!!!

2 yvonne:

skriven

Herregud, 75 dollar är ju inget!

Skulle jag lätt betala för den där snyggingen!!!!

3 Allt det gamla goda:

skriven

ska bli spännande av se mer! vintage är absolut min kopp te!

4 khina:

skriven

Åh, va spännande!! Pruta på å köp om du känner för det... Väskan va ju helläcker och ser ut att va i ett fint skick.

5 Cinna:

skriven

Nämen, åh vilka läckra väskor! En orange skulle jag inte heller ha något emot:) HA en fortsatt skön vistelse "over there"

6 Lisa L:

skriven

Åååå hållaren till hushållspapper var så sööööt :D vill ha! mvh lisa

Kommentera här: