Tea for two


God morgon, måndag. Vad får era hjärtan att slå litet extra just nu, vad är flingen för tillfället?

undrar En omaka kaffekopp i en rolig utmaning. Nå, här ser ni min senaste pryl-förälskelse.

Kan inte sluta titta på, kan inte sluta plåta, "Luxor"-servisen av Arthur Percy.

Jag har redan visat tekannan och tekopparna i TVÅ tidigare inlägg, här när vi fyndade dem på Täby

galopp-loppisen, och här i vårt nya kök. Jag blir tjatig, tvingar andra (er) att höra om den - om och om igen.

Beter mig precis som man beter sig vid riktig förälskelse...

Ha en trevlig vecka!

 

1 DeBeer/Erica:

skriven

Jag förstår EXAKT, jag har den med den något enklare dekoren Teneriffa (utan färgrand men m guld) och kaffekopparna med Excellent dekoren (bladmönster i tvåtonguld)!

2 Monamie:

skriven

Sån är jag om min trearmade lampa! :)

3 Annica:

skriven

Jag förstår dig..den är tjusig!

4 Allt det gamla goda:

skriven

jag förstår varför du har en fling för dem, de är superläckra! jag har nog en fling för kökshyllan som jag nyligen visade.. eller för mässing, eller för vita vaser! jag har många flings just nu.

5 khina:

skriven

Inte svårt att bli förälskad i en sån servis!

6 Rävjägarn:

skriven

Fin servis! Jag måste också säga att er nya lägenhet är MYCKET snygg. vardagsrum m fönster m låg bröstning och ett mycket sobert kök. Ett praktexempel på fint femtiotalsbyggande.

7 emma:

skriven

jag älskarälskarälskar denna servisen och letar över allt men kan icke hitta den! hjälp mig!?

/Emma

8 Roddy Seger:

skriven

denna servis är grymt fin! vi har 5 tekoppar utan fat!! undrar ifall du har några fat utan kopp möjligt vis?

Svar: Tyvärr! Hojtar om jag ser några.
Eli Åhman Owetz

9 Roddy Seger:

skriven

misstänkte det, men jag måste ju fråga över allt där det finns en liten möjlighet : )

Kommentera här: