En ny servis har surfat in på landet

Plötsligt händer det. Man går in i en affär och där står en hel servis och vill följa med hem.
Det hände oss i lördags. Antik & kuriosa-butiken bredvid Akilles taverna i Grisslehamn skulle
precis stänga, men vi fick slinka in och ta oss en titt. När vi gick ut hade vi med oss
26 delar röd "Neptun".
 
Gefle, förstås.. Två uppläggningsfat, en karott och en såskanna ingick - härligt, då kan man
servera hela middagen på "Neptun". Dorothy Clough ritade dekoren, som även finns i gul/blå
(vanligast) och grön/blå (ungefär lika halv-ovanlig som röd/blå, tror jag?) och orange (som jag nog
har förväxlat med gul, om/när jag sett den.
Man blir glad av vackra "Neptun", och det blev vi även av besöket i antikbutiken.
Roliga grejer (vi fick med oss ett par vinröda sänglampor också), och trevliga handlare.
Öppet på lördagar, rekommenderas.
 
1 Lybtar:

skriven

Oj vilken fin servis.
Vi har ju bara en massa omaka delar som servis. Bortsett från Blå eld. Men den är ju "för fin". Är också sugen på en ny hel och fin.
Förstår att ni blev nöjda.

Svar: Precis. I stan har vi ju Tellus hyfsat komplett, men här på landet har det varit ihopplockade delar. Men drömmen är naturligtvis nu att hitta kaffe- och tekoppar i Neptun också. DET är tjusigt, att ha en riktigt komplett servis...
Eli

2 AL:

skriven

Ooooo. Aaaaaa. Jättefint att ha en helt servis i samma mönster och inte mixa så mycket som jag gör. Men det händer inte så ofta att man träffar på så där fina serviser.

3 Christin:

skriven

Jättefin servis.Jag gillar att blanda olika färger och mönster när jag dukar men inser att jag gärna hade haft en hel servis också om den var så här snygg.

4 Kerstin:

skriven

Neptun i rött är superfin! Jag har en uppsättning desserttallrikar i röd Neptun. Så otroligt trevliga att servera hallon i, till exempel!

Svar: Säg till om du tröttnar på dem....
Eli

5 Randiga Tråden:

skriven

Den är verkligen fin, vad kul att ni fick med er den.

6 DeBeer/Manganiatokan:

skriven

Grattis! Den blir säkert perfekt där! Jag gillar verkligen den starka röda färgen i den här dekoren!!!

7 Benny:

skriven

Kanonfin servis! Den verkar vara i toppskick med, grattis!

8 Ulrika på Leta Retro:

skriven

Jättefin servis! Håller med om att det är en trevlig butik :-)

9 Maria/Prylodesign:

skriven

Håller med dom andra, speciellt fint med att den går i rött.

10 Ann-Charlotte:

skriven

Vilket kap! Tänk att hitta en hel servis, och så snygg...

11 Maria på tid och rum i Årsta:

skriven

Grattis! Jag är inte aaaalls avis.
Här hemma äts det på gul Neptun :)

12 Johanna:

skriven

Jättefin! Vad fick ni betala?

Svar: Eftersom vi köpte rubbet, och efter litet prutning: 600 kronor. Bra, va...?
Eli

Kommentera här: