Semesterfirare på spaning i Småland

Bilsemester! H och jag spanar just nu av Småland, ett landskap som alltid bjuder på spännande
upplevelser. I går åt vi lunch på Eksjö stadshotell och tittade därefter in i antikladan två stenkast bakom
torget. Där har man aldrig tråkigt. Ett litet bildsvep:
 
Är inte björnen helt underbar? Och elefanten? Vi köpte en hund här, den visare jag senare,
i hemmiljö.
 
Skyltarna var ägarens samling, inte till salu.
Trevligt tittgodis.
Sedan...
 
... sov vi i Femtiotalsrummet på stadshotellet i Värnamo.
Men det berättar jag mer om senare.
Nu ska vi strax rulla i väg till bilkyrkogården på Kyrkö mosse...
Stay tuned...
 
 
 
1 Sophie:

skriven

OH bilkyrkogården verkar spännande! :) Nästa vecka ska även jag o min sambo neråt Småland o kolla loppisutbudet + andra utflyktsmål. Har du fler tips på något i retrons eller 50-talets tecken så hojta gärna till! Kanske nån läsare som kan tipsa om något som vi inte bör missa! :)

2 Randiga Tråden:

skriven

Så trevligt det ser ut, lycka till på loppistur.

3 Annica:

skriven

Åå..fina grejor! Bilkyrkogården skulle jag också vilja besöka...

4 Liina:

skriven

Oh. Bilkyrkogården har jag varit på. Det var en impuls när vi såg skylten. Och väl värt ett besök om man gillar skrot, rost och 50talsbilar =)

http://www.lee-nah.blogspot.se/2009/07/did-i-tell-you-bout-junkheap.html

Svar: Ska kolla ditt inlägg! Ska själv tota ihop ett när jag kommer hem.
Eli

5 Tusse:

skriven

Tappstation! Bilkyrkogård! Länge sedan jag hörde de orden!
Ett av de finaste bildreportagen om en bilskrot hittar du på Jörnmarks hemsida www.jornmark.se

Svar: Tack för tipset, ska kolla när jag får tid!
Eli

6 form55:

skriven

Eksjö - där har man gjort lumpen! Skjutövningar på Ränneslätt kommer man ihåg. Vintertid kändes det som att de provsköt snökanoner där också!

7 Lybtar:

skriven

Vilket ställe. Dit borde vi absolut åka.

8 Sussiesfyndhörna:

skriven

Antikladan i Eksjö är alltid rolig att besöka. Hoppas ni får en trevlig och fyndrik resa i Småland!

Svar: Tack! Trevlig men inte så fyndrik.
Eli

9 Christin:

skriven

Vi var också i Eksjö häromveckan men jag missade Antikladan.Hamnade dock på andra loppisar både där och på andra ställen i Småland så det blev bra ändå.

Kommentera här: