Amerikansk nyretro som gjorde mig uppåt


Det borde stå Flour, Sugar etc. Men det gör det inte. Vi befinner oss utanför en av inredningsföretaget
Jonathan Adlers butiker, på Atlantic Avenue i Brokklyn, NYC. Nu går vi in!


Bordet - skandinaviskt, tidigt 1960-tal? Sideboardet i björk som skymtar - 1930-tal?
Sköldpaddan i hyllan, en tidigare okänd figur av Mari Simmulson?
Nope. ALLT i denna butik är nyretro.


Så söta.


Den här bilden hade jag på gång som tänkbart aprilskämt här på bloggen. Jag hade tänkt
försöka lura i er att föremålen var från Upsala-Ekebys och Gustavsbergs gemensamma Amerikasatsning.
Lindberg, Kåge och så den lilla gröna längst till vänster, den hade jag tänkt ljuga ihop att Göran Andersson,
UE, skulle ha bidragit med till USA-exporten.
Men ni hade aldrig gått på det, så det blev ett annat skämt.


Mern kan fejkretro göras bättre än så här? Stig Lindberg kunde - nästan - ha formgivit
firrarna också. Eller hur?


Bag i blänkande lack. Köpte jag någonting?
Nej, faktiskt inte. Priserna var rätt rejäla.


Läs mer om roliga Jonathan Adler på företagets hemsida.
Under rubriken Show us your JA style kan du se kundernas bilder på inredningar
med saker de köpt hos Jonathan Adler.
(Samma sak gör för övrigt den svenska butiken Tid & Rum, under rubriken
Så här blev det)

Fler inlägg från New York (och bland annat London) hittar du under kategorin Utblick.
1 Clinen:

skriven

"Uppers" and "Downers". Haha! Roliga burkar. Hade det stått flour, sugar osv hade de gärna fått komma in i mitt kök men det känns lite dumt med de rubrikerna de har nu. ;P

2 form55:

skriven

Man blev ju nästan sugen på ett sånt bord med turkos mittendel! Men bara nästan.

3 Lybtar:

skriven

Vikken rolig affär..

Oss hade du nog kunnat lura i alla fall.

4 Anta S:

skriven

Burkarna! Jag vill ha burkarna! De får flytta in i mitt kök vilken dag som helst.

5 khina:

skriven

Qul! Som sagt, det har nog gått att lura många... Fågelfaten och fiskfaten va jättecharmiga.

Kommentera här: