Rosor i Risinge


Själv har jag för mycket att göra just nu, och hinner inte ta någon tur till Norduppland.
Men för er som planerar en söndagsutflykt i den regionen: Nu har Risingeboden öppnat för säsongen!
Risingeboden ligger på Risinge gård utanför Gimo och är ett av mina favorithäng, vet trogna läsare
av FJ. Där hittar man alltid fina (och prisvärda) saker. Och ibland spektakulära.
Gunilla som har butiken mejlade på begäran en bild på något ur utbudet nu i säsongsstarten.
Kolla in fatet till vänster. Det är "Solros", Lillemor Mannerheim, Gefle. Ni känner igen mönstret från
tekopparna man ser ibland. Men jag har aldrig tidigare sett fatet.
Tallrikarna i Helmer Ringströms dekor "Dorothy" (till höger) är också värda
resan (20 pix/st...).


För er 60-70-talare... Längst fram en ensemble i grön terylene, klänning
och kappa, det svenska märket Magna, strl 42. Min favorit på bilden är
det hemsydda förklädet med brun/gula blommor.

Risingebodens öppettider: Alla söndagar fram till midsommar 11.00 -16.00.
Därefter även lördagar samma tid + de dagar då öppetskylten är uppsatt
- eller någon ringer.

PS. Naturligtvis fikar ni i Östhammar när ni ändå är i krokarna.
Dagnys Hörna.
1 KRILLE:

skriven

MAGNA var ett konfektionsföretag som en gång i tiden fanns i Uddevalla.

2 pärlbesatt:

skriven

Vad mysigt att ha din blogg i readern nu! :)

3 Emma:

skriven

Finfina saker! Solrosfatet var väldigt tjusigt :)

4 Lotta Daisy:

skriven

Tackar för tips! Har du fler tips däromkring tar jag gärna emot!

5 Maria på tid och rum i Årsta:

skriven

Om du vill sälja Dorothy så köper jag gärna. Har precis börjat byta ut mitt fula porslin mot henne :)

6 Christin:

skriven

Härliga grejer, särskilt solrosfatet och Dorothy-assietterna.Glasformarna med korkunderlägg har jag haft och har en låg form kvar.Klänningen i mitten liknar en min mormor hade när jag var barn.

7 beata:

skriven

Vilken härlig blogg du har så himla fina grejor!

Kommentera här: