Ett par nykomlingar i vårt kök

Bli inte oroliga nu, alla femtiotalsvänner som följer bloggen, jag har inte helt skiftat över till tenn
från 1930-talet och antika mässingdosor. Här är vår nya kökslampa, en 50-talsgoding som vi
hittade hos underbara Risingeboden utanför Gimo. Och så litet nyretro - bakom gardinen står
brödrosten från Clas Ohslon, som ju är bra på just den genren.
 

Med "flötet" korrigerar man höjden. Skärmen är av plast och
kupan av glas, med en rolig struktur. Skicket är som nytt,
och lampan ger ett rejält ljus. Det behövs när man läser
morgontidningarna nu i november.
 
I ett äldre inlägg ser du mer av H:s och mitt kök.
Hos Gamla Konsum ser du lampan i både gul och blå version.
 
 
 
 
1 Fammo:

skriven

Härlig lampa!

2 khina:

skriven

Kul att se en röd! Vi har ju en blå och gul som jag visat tidigare. Bra med nyretro för de har ju lite mer finesser så att brödet inte blir en kolbit!

Svar: Har missat era! Ska kolla om du ger mig länken.
Eli

3 Maria/Prylodesign:

skriven

Lampan är ju en riktig läckerbit!

4 lybtar:

skriven

Hahaha, ja man kunde ju tro att det bara skulle vara diverse metaller här framöver. Phu! skönt att se lite färg/plast och glas :)

5 Jenny på La mômes Old fashioned:

skriven

Snygg lampa! Jag har också en taklampa med ett "flöte" , i svart och gult. http://lamome-oldfashioned.blogspot.fr/2012/07/taklampan.html

6 Christin:

skriven

En lampa man blir glad av. Härligt med alla färgklickar i ert kök.

7 Gila:

skriven

Snygg! Riktigt snygg! Och tack för tipset om brödrosten...tror det ska bli en sån i julklapp till någon...

8 Linda:

skriven

Jäklar vilken snygg lampa! Vet att jag beundrat "flötet" hos La môme tidigare, verkligen pricken över i:et!

9 Ewa:

skriven

Hej
Älskar din blogg och får nostalgitrippar nästan varje gång jag läser den.
Tänkte bara tipsa om en blocketannons jag såg: http://www.blocket.se/vi/43723625.htm
Mvh Ewa

Svar: Tack!
Eli

10 JMN:

skriven

Varifrån kommer radion? Den är ursnygg!!

Svar: Det är en Lenco, köpt i en butik i Norrtälje 2005 eller 2006...
Eli

Kommentera här: