Hittade litet godis på megaloppisen

Inga stora fynd, men litet smågodis! Här är shoppingresultatet från dagens megaloppis
i Solnahallen. Jag insåg när jag la upp allt jag köpt på köksbordet att det nästan såg litet somrigt ut,
eller åtminstone vårlikt.
 
Den vackra lampan hade bloggaren Mangania du älskade hittat åt mig innan vi sågs över
en fika. Pratstunden (och efterföljande runda på loppisen) med bloggarkollegerna gjorde
megaloppisen extra rolig. Retrofolkets hörn på nätet är en vänlig och peppande plats,
och det är alltid roligt att göra nya bekantskaper därifrån.
 
Citruspressen hittade jag alldeles själv. 20 pix. Nu ska vi se om den är lika
bra som "Duett", den orange favoriten av Breger som jag hittade för fem kronor i somras.
Vill egentligen ha en "Duett" till och det fanns två i dag, båda för 125 kronor.
Men man blir ju litet snål när man hittat en för bara fem pix...
 
Två vackra gratulationskort och två påskkort av samma modell, från 1950-talet. Sådant har
jag svårt att motstå.
 
Handduken av populära "Ullas" hamnade genast över diskstället.
50 kronor.
 
Snart en veckas semester. Solglasögen (20 pix) får kanske vänta till i maj.
Men en amerikansk chick lit-pocket med handlingen förlagd till " a small
Southern town", det kan inte bli bättre, den följer med på flyget till NYC.
 
Några bilder från megaloppisen, då. Hunden från Brio med etiketten och originalsnöret kvar
kostade 100 kronor. En bit bort stod en kompis, men med utbytt snöre, för 85 kronor.
I nya numret av "Hus och Hem Retro" som kommer ut i veckan finns en Brio-artikel. Nu blir
det spännande att se om priserna på Brio-leksaker höjs på loppisarna framöver.
Flera gånger det senaste året har jag hört säljare säga "Den var med i Retro-tidningen", som
argument för - i mitt tycke - litet för hög prissättning.
 
Då, 2, 65 kr hos Åhlen & Holm. Nu, 125 kronor på megaloppis. Litet kul med bestick
i originalförpackning - men näns man öppna den?
 
Vackra "Solfjädern" av Sanna Rosén för Nässjö stolfabrik.
Prislapp: 2 100 kronor. Tyget... har glömt. Friska upp mitt minne, ni som vet vad
det är.
 
I hörnet in till höger brukar det alltid säljas nätta teakmöbler. Även denna gång.
Gunnar Nordahl ler gillande från omslaget på boken "Guld och grön planer" från 1954.
 
Till sist... my guilty pleasure från denna loppis. Den är broderad, ser ni?
På baksidan antecknat med blyertspenna i gammaldags piktur:
"Första pianolektionen. Beehoven undervisar blind flicka."
 
 
 
 
 
 
1 Gila:

skriven

Minns inte vad tyget heter men det var hutlöst dyrt...2500 kr...skoj att ses igen!

2 ♥ LILLADOCKAN ♥:

skriven

Duken som alla dina fynd ligger på är fantastiskt fin! Underbara solbrillor och "pop-up"-kort (eller vad kan man kalla dem?) :) Överlag finfina fynd! :)

3 Fammo:

skriven

Fina fynd! Och duken är ju jättefin. Oj vad jag är avis på ert megaloppis, låter skoj!

Svar: Ja, och jag har tur - bor några minuter därifrån. Lyx!
Eli

4 Flak:

skriven

Bakom Briohunden syns en vit röd David Brown traktor=)

Fina fynd och intressant loppis

5 lybtar:

skriven

Riktigt fina fynd.

6 Undantaget:

skriven

Måste försöka pricka in Megaloppisen någon gång när man ät i huvudstaden. Det verkar finnas en hel del fina fynd där.

7 Helene:

skriven

Hihi! Jag köpte tavlan som stod bredvid din (flamencodanserskan). Du hade hunnit före så din tavla var vänd mot väggen och jag var så nyfiken på vad motivet var. Och nu ser jag att jag definitivt skulle ha slagit till på den med om jag hunnit före, den skulle passa finfint över mitt elpiano. Grattis till fint fynd!

Svar: Vad roligt att vi båda fick en korsstygnstavla! Grattis till dig också!
Eli

8 Re-dizain:

skriven

Tyget heter Spanska frukter om jag inte minns fel och det såldes av ett gammalt mattföretag (har glömt namnet)

9 Christin:

skriven

Megaloppis låter underbart och tänk att bo så nära dessutom...Vilken härlig bild sen på dina fina fynd.
Handduken var favoriten, och så duken allt låg på.Gillar också gamla kort och tvlan var charmig.

10 Tant Emma:

skriven

Fina fynd och fina bilder från megaloppisen :)

11 Linn:

skriven

Du vet möjligtvis inte vad nattduksbordet på näst sista bilden kommer ifrån? Har två likadana hemma men vet ingenting om dom. /Linn

Svar: Tyvärr!
Eli

Kommentera här: