Roliga katter - succé både nu och då

Roliga katter ger bra med klick på nätet. Och även under tidigare decennier gillade man att dela
med sig av bilder på katter i lustiga situationer. När jag var barn brukade min syster skicka vykort
med tecknade, påklädda katter som spelade boll, hängde tvätt, spelade i orkester. I går hittade jag
en bunt skojiga kattvykort som känns ännu något äldre. Alla i vintersportmiljö. Enjoy!
 
Korten är tryckta i Belgien. Kläderna antyder något slags 1950-tal?
 
Det händer grejer i varje motiv.
 
Coola katter! Kolla donnorna uppe till vänster. Vykorten kostade 35 öre när de såldes
i butik (notering i blyerts där man sätter frimärket). Jag köpte kattkorten på loppisen 
i Lohärads bygdegård i går. En loppis där det alltid råder hjärtlig stämning och där jag 
hittills aldrig blivit besviken. Nästa loppis i Lohärad är den 2 mars. 
Vi ses där.
1 Tant Emma:

skriven

Så himla fina!

2 Sofia i Bokmilaskogen:

skriven

Fräsiga glasögon har missarna också! :-)

3 Sven:

skriven

Vi har en trevlig utställning på mitt jobb. Se men inte köpa! http://www.lidingo.se/toppmeny/kulturfritid/nyheterkulturochfritid/designihemmet.5.d91db8913be23a5f451c14.html

Kommentera här: