Missa inte Bletchley Circle

Fyra brittiska tjejer jobbar under andra världskriget med att knäcka den tyska militärens koder.
De möts igen 1952, för att stoppa en seriemördare som härjar i London. Susan (t h) och hennes
gamla kolleger från kryptocentret Bletchley Park ser mönster och samband som inte polisen ser.
Serien "Bletchley Circle" går i SVT just nu och finns på SVT Play. Efter att ha sett
del 1 sörjer jag redan att det bara är två delar kvar. Vi får kvinnoporträtt från ett 1950-tal innan det
blev naturligt för tjejer att vilja göra annat än att sköta hushåll och barn. 
Och så förstås kläder, inredning, miljöbilder.
Del 1 på SVT Play här. Missa inte!
(Foto: SVT/Content media)
1 Sussiesfyndhörna:

skriven

Jag håller med, såg första avsnittet igår och det var ren och skär njutning i 45 minuter!

2 Sven:

skriven

Tack för tipset, mycket bra!

3 mia ringius:

skriven

Yepp, håller med i ovationerna ovan!

4 Tant Emma:

skriven

Skrev också och tipsade om denna igår i bloggen. Tycker den är himla bra.

5 Helene:

skriven

Fantastisk serie!
Och det var lika extra kul när jag kände igen den döda kvinnan, Julie Oakwood. Jag följde hennes blogg ett tag: http://www.diaryofavintagegirl.com/
En engelsk Miriam Parkman kan man säga!

Svar: Wow! Vilken bonusinfo!
Eli

6 lybtar:

skriven

Tack för tipset. Läge att spana in då med andra ord.

7 Helena:

skriven

Tusen tack för tipset! Det tog några dagar för jag ville kunna se alla avsnitt i en följd men sedan tvingade jag husets teknikguru att koppla Svt Play till TVn och så vi njöt! Sambon var sjuuuktr skeptisk och inte så lite sur eftersom han fick släppa TV-spelskontrollen för några timmar och satt och protestsurfade i början men sedan var även han fast :-D.

Svar: Haha.
Eli

8 donnasandra:

skriven

Tack för tipset. Ska genast kolla det!!!

9 Tilin:

skriven

Ååh, tack för tipset! Precis min typ av serie!

Kommentera här: