I morgon luffar jag iväg på researchresa

 
 Just nu har jag en skön tid i livet, men ligger inte på latsidan.
Den 15 augusti kommer "Flickorna i speceriaffären", uppföljaren till min första
roman, "Anna-Lisas Antik". Jag längtar efter att återigen få uppleva den euforiska
känslan av en alldeles nytryckt bok i min hand - en bok jag själv skrivit.
Nu i sommar ägnar jag mig åt sådant som att marknadsföra både pocketen och
"Flickorna i speceriaffären", följa utlåningsstatistiken för "Anna-Lisas Antik"
på de bibliotek där boken finns - och arbeta med synopsisen till den tredje boken
om Anna-Lisa Johansson.
Jag har just läst ut "Vägen till Klockrike" av Harry Martinson, en del av researchen,
och i morgon ger jag mig ut på en tredagars luff med bilen för att kolla miljöer
och hämta inspiration till vissa avgörande scener i bok 3 (den har redan ett namn,
men det håller jag för mig själv tills boken är färdigskriven, kalla det gärna vidskepelse :-)

Jodå, det blir loppisbesök längs vägen. Inlägg kommer.
Stay tuned ... och följ mig på Instagram, där blir det bildfestival lördag-söndag!
@femtiotalsjakten heter mitt konto

1 Eva Solid:

skriven

I Klockrike, dit luffaren Bolle aldrig kom fram har jag bott under 20 år, en vacker trakt mitt på Östgötaslätten nära Göta kanal. Är det hitåt din färd går?
Allt gott från Eva

Svar: Ja, men inte under denna resa!
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: