Låt udda vara jämnt

Låt aldrig en vacker kopp stå kvar på loppisen, om den passar ihop med andra uddakoppar där hemma.
Många av Helmer Ringströms 1950-60-talsdekorer är som gjorda för att ha sällskap med
varandra. Titta här, hur "Teve", "Majlis" och "Tulpan" känner sig som en servis!

Och här har "Majlis", den rackaren, smitit iväg för att hänga
med "Arkad" (högst upp) och "Mexiko" istället.

Trogna Femtiotalsjaktenläsare vet att jag samlar på Geflemästaren Helmer
Ringströms dekorer. Det här är "Safari", där den gula varianten är min absoluta
Helmerfavorit.
Du som tittar in här på bloggen för första gången, släng ett öga
på min samling som finns under kategorin Helmer Ringström. Så kanske även
du blir såld på hans vackra dekorer, som allt fler börjat samla på.



 
1 nisse:

skriven

Hej
Min förra kommentar verkar inte ha fungerat så jag testar igen.
Har Ringström skapat dekoren "Krona"?
Vänligen/nisse

Svar: Hej! Nej, inte vad jag vet. Ska dubbelkolla med kunnigare vänner. Om jag inte kommer men om jag inte återkommer så är det inte Helmer.
Eli Åhman Owetz

2 nisse:

skriven

Hej
Tack för svaret :-) Men om du får veta vem som är designern så är jag tacksam för info!!
Hälsningar/nisse

Svar: Jag lovar! :-)
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: