Välkomna till Femtiotalsjakten!

Välkomna till Femtiotalsjakten! Kanske har du som läser detta tittat in på bloggen efter att
ha läst artikeln om mig, min blogg och min roman "Anna-Lisas Antik" i Sydsvenskans bilaga
"Sommar i Skåne" (bilden)? Här på bloggen skriver jag om retrodesign, loppisfynd - och förstås
om mitt författande. 
 
"Anna-Lisas Antik", den första av planerade fyra böcker i Anna-Lisa-serien, kom ut förra året
och gavs ut i pocket nu i våras. Min feelgood-roman i retromiljö har fått bra recensioner av bland
annat Upsala Nya Tidning och ett fint omdöme av Bibliotekstjänst lektör. Nu i vår har flera bokbloggare
recenserat "Anna-Lisas Antik", och jag är väldigt glad över både Nisse Schermans , Jenny Valbrands
och Christoffer Holsts omdömen. Den 15 augusti kommer nästa del, den fristående uppföljaren "Flickorna i speceriaffären" (bild från Förlaget Ordas hemsida).
 
Jenny Holmlund heter illustratören som gjort omslagen till Anna-Lisa-böckerna.
Visst är de fina?

Nu i sommar är jag ute och signerar "Anna-Lisas Antik"-pocketen och gör
reklam för "Flickorna i speceriaffären". Det roligaste som finns är när någon kommer fram
och berättar att de läst boken och väntar på att uppföljaren ska komma ut.
När jag inte är ute och marknadsför mina böcker jobbar jag med den tredje boken
i Anna-Lisa-serien, som är planerad att komma ut nästa höst.

Och när jag är ledig går jag gärna på loppis och letar Gefleporslin med dekor
av Helmer Ringström. Han ritade drygt 60 dekorer, och jag har nu omkring
50 av dem. Det här är gul "Safari", min absoluta favorit. Under kategorin
Helmer Ringström ser du nästan hela min samling (jag har just lagt vantarna
på två nya koppar som jag ska visa så fort jag hunnit fotografera dem).

Än en gång, välkommen till Femtiotalsjakten!

PS. Anna-Lisas Antik hittar du på Bokus och Adlibris, hos Pocket Shop
och i en del andra bokhandlar. I Roslagen finns boken förutom hos bokhandlarna
hos Ica Flygfyren i Norrtälje, Ica i Älmsta, Coop i Rimbo.





 



 
 
1 Christin:

skriven

Vilken tur dom har som nyss upptäckt din blogg och har massor av retroläsning framför sig.
Trevlig midsommar!

Svar: Tack, Christin! Trevlig midsommar till dig också!
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: