Bara några snygga kalendrar

Litet dåligt med uppdateringar här på bloggen just nu. Har fullt upp. Men så kom jag på att
de här fina retrokalendrarna som fanns i Sorrento, de har jag inte visat än. Den lilla Fiat 500
som är ny på reklambilden såg vi i massor på gatorna. Inte längre så nya, och många av dem
rejält buckliga. Men fortfarande söta.
 

Den här Barillarreklamen från 1950- eller -60-talet visade jag på Instagram och fick en beställning
på från en gammal arbetskamrat. Så H och jag gick tillbaka till butiken (som också hade de fina
vykorten som jag visade i ett tidigare inlägg) och köpte den. Fiat-kalendern hade försvunnit,
men jag fick med mig en annan stilfull, stilren 50-talare. Fast den visar jag den inte. Den ligger
i presentskåpet, där jag lägger saker som kan bli roliga gåvor.
 
1 Gila:

skriven

Åh den är verkligen jättefina!

2 Anta Snaque:

skriven

Rara kalendrar! Och Fiat 500 får mig att minnas den Fiat 600 som jag körde omkring i för lääänge sedan. Gulliga små bilar.

Kommentera här: