Det ska vara ett elefantöra i höst

Då och då blommar en trend upp i retrovärlden. Plötsligt ska alla ha en viss Sanderson-tapet,
en Sklo Union-vas eller en börs i retrotyg. Just nu tycker jag mig ana en annan, växande trend.
Växten elefantöra börjar poppa upp på den ena instagrambilden efter den andra.
Jag har förstås också en. Den här fick jag av @kaksmulankarin på releasefesten för min nya
roman "Flickorna i speceriaffären". Hon överlämnade den i en ljuvlig kruka.

UPPDATERING. Och här kom bekräftelse på trendspaningen. @tidochrum som
driver retrobutiken Tid & rum i Årsta lägger ut bild på sin #elefantörafabrik och får
snabbt beställningar och 114 likes. Jag gissar att de säljs innan de blivit mycket mer
än bebiselefanter.


1 Christin:

skriven

Kul växt, en sådan bör man kanske införskaffa.
Något annat trevligt är din nya bok som jag läste klart häromdagen. Tack för ännu en mysig retroroman!

Svar: Tack! Glad att du gillade den! Säger till dig som till alla som tycker om mina böcker: Tipsa vänner och bekanta om böckerna. (Behöver all marknadsföringshjälp som står att få :-)
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: