En perfekt dag

Antikvärldens dag, kl 09.25 och snart ska horder av tidningsprenumeranter storma
Solnahallen. Jag är förväntansfull, och det blev en fantastisk dag. Jag slog signeringsrekord
och träffade massor av trevliga människor. Allra roligast var när det kom fram någon som läst
min första roman, "Anna-Lisas Antik", och nu ville köpa uppföljaren "Flickorna i speceriaffären".
Den fina montern inredde Lucia, som jag delade plats med. 
 
Pappas gamla skrivställ fick följa med. Visst är det fint? Men en sak saknar jag och det är
en signeringspenna med stil.
 
Innan Antikvärldens dag slår upp portarna går ju alla vi säljare omkring och tittar på varandras
grejer. Den här lådan suktade jag över och var på väg att köpa en reservoarpenna. Men jag
insåg att jag bör köpa en ny penna som det helt säkert finns patroner till.
 
Riktigt bra pris var det på dockskåpsmöblerna. När jag får upp Stringhyllorna igen
(nedpackade tills mitt blivande 50-talsrum är tapetserat och klart) kan jag köpa
sådana här små söta saker och ställa där.
 
Undantaget i Hulebäck har alltid mycket att titta på.
 
Va! Hackefors? Det hade jag aldrig gissat.
 
En snygg liten skylt från det förra sekelskiftet prydde det här bordet.
 
Och sådant här går jag ju igång på. Ett grönt diskställ,
så fint i en retrolya.
 
Av bilderna jag lade ut på Instagram tog den här hem flest hjärtan.
 
Hjälp - hon säljer mig! Ja, skyltdockan som jag köpte på loppis i somras
fick gå vidare till en ny ägare. Jag köpte de just för att den skulle vara blickfång
på Antikvärldens dag. Nu blir den blickfång någon annanstans!

Till sist, välkommen till Femtiotalsjakten, du som kanske hittat hit genom
mina böcker. Eller efter att ha läst artiklar om mig och böckerna här och var i tidningar.
Här på bloggen skriver jag om litet av varje, ungefär ett par inlägg i veckan.
I arkivet hittar du bland annat bilder på min Helmer Ringström-samling
och min kaféguide.
 
 
1 kiosktanten Åsa:

skriven

Hej!
Det såg kul ut på mässan i solna.
Bra om folk förstår hur härliga dina böcker är
perfekta julklappar.
Ha det gott och håll i hatten det blåser otroligt här.

Svar: Tack! Här blåser det också, så att björkarna böjer sig!
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: