Här är gårdsloppisen med extra allt


Gårdsloppis hos Retro och Design Ateljén i Sundbyberg = en enda
lång mysdag. I går var det andra gången som de anordnade loppis utanför butiken
på Stenbrottsgatan. Jag hängde på igen, och signerade böcker.

Loppisen var en färgexplosion. Brittmari (@randigatråden på Instagram), Maria (@Prylodesign)
och Karin (@kaksmulankarin) hade fyllt både butiken och gårdsloppisen med fina fynd.
Också grannar och vänner hade bord.

Brittmaris stuvar.
 
Den av mina bilder på Instagram som fick flest hjärtan denna dag var den här, av bordet där
instagrammaren jungjung_s sålde snyggsaker.
 
Det är inte för sent för ett glas saft i sommarglas! Brittmari sålde dessa.
 
En titt nerifrån trappen.
 
Detta är en gårdsloppis som har allt. Retro och Design Ateljén ligger i källaren
till ett 50-talshus med en välskött gård med blomster. Och så har man trevliga
loppisgrannar. Min utsikt till vänster: @moddies_vintage, vars rosa spegel 
matchade blommorna.
 
Min utsikt rakt fram:
Folkhemshus med fladdermusfåtölj! @randiga tråden klär
om och säljer nysydd klädsel till fåtöljerna.
 
Och så fyndar man så klart! Dynan i ädel-50-tal blir fin på bänken
i lusthuset. Och sist, men inte minst, här uppfylldes en författares dröm:
Det kom glada människor som gillat min första bok, "Anna-Lisas Antik", och nu
kom för att köpa nyutkomna uppföljaren "Flickorna i speceriaffären".

En härlig loppis, en härlig dag i solen.
Nu hoppas jag att gårdsloppis vår och tidig höst blir tradition hos "ateljén"!


 
 
1 kiosktanten Åsa:

skriven

Det såg jättemysigt ut på loppisen.Jag hoppas att den återkommer för gårdsloppisar är ofta mer gemytliga. Jag kan tipsa om en stor loppis och samlarmarknad lörd/sönd. 6-7 sept. I mässhallen i Gustavsbergs hamn. Bussar från slussen.
Ha en bra vecka.

Svar: Ja, och jag missar den i år också! Önskar dig också en skön vecka!
Eli Åhman Owetz

2 monica:

skriven

Hej!
Har läst ut din bok "Flickorna i speceriaffären" och även lånat ut den till min syster. Vi tyckte båda att den var både rolig och spännande. Väntar med glädje på din nästa bok.
Karins / kaksmulans/ mamma

Svar: Tack! Vad glad jag blir! Hjälp mig gärna med marknadsföringen - tipsa vänner, släkt och bekanta om mina böcker!
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: