Här kan du läsa de första kapitlen i "En sommar på luffen"

 
"När trettioårskrisande Anna-Lisa ramlar över romanen "Vägen till Klockrike" tar hennes liv
en ny vändning. Hin fascineras av berättelsen om luffaren Bolle och bestämmer sig för att själv
gå på luffen ..."
Den 15 september kommer "En sommar på luffen", den tredje boken om Anna-Lisa
Johansson -  som utspelar sig i tid före de redan utgivna "Anna-Lisas Antik" och "Flickorna
i speceriaffären".
Men redan nu kan du läsa de första kapitlen, HÄR, på Förlaget Ordas hemsida
(Klicka på Provläs kapitel 1-4 under texten om boken).
Blev du sugen på att läsa mer? Gå in på Adlibris eller Bokus och bevaka, så får du ett mejl när
"En sommar på luffen" finns att beställa!
Anna-Lisa-serien = feelgood, landsbygdsmys, romantik och så litet humor. Läsare som hör av sig
brukar säga att de mår bra av mina böcker och vill kliva in i böckerna och bli kompis med Anna-Lisa.
Jag skriver just nu synopsis till den fjärde och sista delen i serien.
De underbara omslagen är illustratören Jenny Holmlunds verk.
 
Ur några recensioner av "Anna-Lisas Antik" och "Flickorna i speceriaffären":

Eli Åhman Owetz skriver underhållande… //…med mycket feelgood, men också en del svärta
om livet på landet. (Torbjörn Österholm/ tidningen Land, om ”Flickorna i speceriaffären”)
”Böckerna om Anna-Lisa är välskriven feelgood om kärlek, kvinnlig vänskap och livet på landet.”
(Benita M Eklund, Ålandstidningen, på sin blogg Benitas bokblogg)
”Den är fjäderlätt, småkul och kunde gärna bli en trevlig familjekomedi på dvd.”
(Lena Köster/Upsala Nya Tidning om ”Anna-Lisas Antik”)


1 Linda:

skriven

Hej! Jag gillade verkligen de två första böckerna i Anna-Lisa-serien. Men nu inför den tredje blir jag så besviken. Alltså, VARFÖR ska det vara ett "sexigt" omslag? Dessutom verkar det som att hon ska se "lite retro" ut, men det ser bara fejkat ut. Finns ju en massa tjejer som kan det här med retrofrisyrer eller bara styling i allmänhet, som säkert kunde ha hjälpt till. Blir bara lite besviken, om du fattar. Innehållet är säkert lika bra som tidigare.

Svar:
Eli Åhman Owetz

2 Christin:

skriven

Oj så frestande att klicka på länken och läsa lite från din nya bok! Men jag spar läsandet tills jag köpt den för jag vill inte att karamellen ska ta slut för fort:-)

Svar: :-)
Eli Åhman Owetz

3 Eli:

skriven

Svar till Linda:
Det är verkligen inte meningen att omslaget ska vara "sexigt". Här är en bit ur kapitel två, när Anna-Lisas kompis Kattis har tagit bilder på Anna-Lisa innan hon ger sig iväg på luffen. SÅ hoppas jag att man uppfattar Anna-Lisa:
" Hon visade mig ett par av bilderna i kameran och jag berömde henne motvilligt. Kompositionen med grusvägen framför mig och den faluröda ladan som skymtade i kanten var perfekt. Och jag tyckte om mig själv på fotona.
Det var länge sedan sist.
Tjejen med luffarknytet bar en rutig herrskjorta från 1960-talet, uppknuten framtill så att midjan var bar, urblekta jeansshorts och ett par stadiga vandrarkängor. Hon såg stark och förväntansfull ut."

4 Siv:

skriven

Jag hittade till din blogg igår, och gick genast till biblioteket och lånade "Anna-Lisas Antik". Började läsa och gillade boken direkt.

Svar: Tack för att du berättade det! Dagar som börjar med att glada läsare hör av sig är dagar med guldkant.
Eli Åhman Owetz

5 tusse:

skriven

Vem vet, om 50 år kanske någon hittar ett ex av Anna-Lisa i någon loppisboklåda, doftar och läser, varpå det börjar hända saker.

6 Gunilla Arneström:

skriven

Bra att den är på gång ! Nu väntar jag bara på att bilioteket skall informera att den kommit så jag kan låna där. Vill absolut inte läsa förrän boken finns i handen. Jag håller med ovanstående person om omslaget ingen höjdare precis !

Svar: Det kan ta litet tid för biblioteken att få böckerna, de tar en sväng om Bibliotekstjänst. Synd att ni känner så om omslaget, du såg min kommentar till den kommentaren?
Eli Åhman Owetz

7 tusse:

skriven

Eli: Jag tycker omslaget ser trevligt ut. Tacka vet jag knyte på pinne i stället för dessa eländiga rullväskor man hör överallt.

Svar: Haha.
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: