Kolla, det är finloppis i före detta Risingeboden!

Risingeboden utanför Gimo var en av mina absoluta favoriter bland retrobutiker.
Gunilla hade alltid fina saker, smakfullt arrangerade och till mycket lägre pris än Stockholmsbutikerna.
Förra året stängde hon, men öppnar nu under några dagar och kör en retroloppis.
Jag vill verkligen tipsa er om att göra en utflykt till Gimo nästa vecka (tider längst ner i inlägget).
 
På mosaikbordet står en ljusstake  av Arthur Pe Kolbäck, en frukostkopp av Ursula Printz
och ett salt-pepparset av  Pierre Forsell (original från 50-talet, inte dagens tillverkning).
 
Melittakannan är aldrig använd eller ens uppackad.
Just de här sakerna är litet mer finretro, men min erfarenhet från många besök
i Risingeboden är att man alltid hittar något kul till fyndpris.
Den här gången har jag inte möjlighet att åka upp och norpa godbitarna,
så - good hunting!
 
Vad: Liten retroloppis i fd Risingeboden.
När: Onsdag-­ torsdag 26-­27/8 kl. 16.00-19.00. Lördag 29/8 kl. 11.00- 16.00
Var: Gimo. Åk mot Risinge och skylten Prylbod från Preem vid väg. 288
Mer: Ej kortbetalning,  men Swish går bra
 
PS. Fikar gör ni förstås i samband loppisbesöket. På Adas kaffestuga med Dagnys hörna
i Östhammar. Så här fint är det där.
1 Christin:

skriven

Hade jag bott närmre så hade jag verkligen försökt komma dit. Hann med ett besök där för ett par år sen och det var jättetrevligt.

Kommentera här: