Inför Antikmässan: En utställare som inte ligger på latsidan

Ibland kan jag bli kär i en bild, och känna ett begär efter att den ska få synas på min blogg.
Så var det med det här fotot, som @latapigan lade ut på Instagram. Tyget och figurinen är båda
formgivna av Mari Simmulsen och jag bara älskar alltihop, ihop.
När jag fick veta att @latapigan, Margareta Backström Öberg som driver retro- och vintagebutiken
Lata Pigan utanför Enköping, ska vara med på Antikmässan i Älvsjö så hade jag plötsligt en anledning att 
försöka snika åt mig bilden. Margareta är en av årets nya utställare. Hon kommer att sälja kläder
och tyger och dessutom göra en installation i sin monter, där bland annat det spektakulära Simmulsontyget ingår. Temat är trianglar. Missa inte! (Monter C02:74)
Det är uppfriskande med nya utställare. Om man som jag har gått på ett antal mässor blir det litet
enahanda med samma utställare år ut och år in (som ibland har med samma saker som på förra
mässan också...).
I år hoppas jag på fler nya roliga utställare - och på att få bli överraskad av de gamla.


1 Stiernadotte:

skriven

Det är en fantastisk bild! Hoppas att det dyker upp en massa kul på mässan.
Jag ser fram emot fler inlägg. 'ivrig'

Svar: Det kommer inlägg.Ska dit imorogn. Utmaningen blir att plåta saker som inte hela The Retroblog Network redan visat upp :-)
Eli Åhman Owetz

2 mari saretok:

skriven

såsom varande äldsta dotter till mari simmulson så tycker jag att det är underbart med all uppskattning som mammas konst får på olika sätt - toppen och tack till er alla

Svar: Vad roligt med en kommentar från dig! Hon var en fantastisk konstnär.
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: