Koralli och Coralli

Som om vi behövde mer udda porslin i våra köksskåp ... Och jag som sällan tittar två gånger på saker
från Arabia. Men det var någonting med "Koralli"-tallrikarna som stod på ett bord på Täby galopps
baklucka. Både H och jag fastnade med blicken. De såg liksom så goda ut, med sin chokladmjölks-
färgade kant. Halva nöjet med loppisfynd är att man ofta lär sig något nytt när man kommer hem
och googlar. Den här gången upptäckte jag Raija Uosikkinen, "Korallis" upphovskvinna.
 
På Norrskedika i lördags fanns de finaste plåtburkarna.Och finast var "Coralli".
 Men jag har lyckats rensa i mitt stora innehav av burkar och nu har jag strängt  burkförbud.
Jag får bara ta bilder, inte köpa...
1 Longevity - en blogg om hälsa:

skriven

Fina burkar!

2 Skaffaren:

skriven

Burkförbud :-)

Svar: Ja. Ett måste.
Eli Åhman Owetz

3 Christin:

skriven

Tufft med burkförbud men jag är där jag med(och frångår det bara nån enstaka gång)

4 anna:

skriven

Hej Eli, har precis läst klart de första två böckerna om Anna-Lisa och bara måste tacka för helt underbar läsning. Älskade böckerna från början till slut och läste bredvid en väldigt gullig sovandes 11 mån bebis. Det kändes så himla härligt att läsa två underbara feelgood böcker här i regniga England, på svenska. Kan knappt vänta tills jagfår läsa dina kommande två böcker och väntar spänt. Snälla fortsätt skriv dina underbara böcker. Blev ledsen när bok 2 tog slut men fick en mkt trevlig överraskning, du skriver blogg!!! Var tvungen ju att kommentera och säga hur mkt omtyckt dina böcker är. Nu ska jag njuta av att läsa din blogg och känna solsken, till smattret av det brittiska regnet. Tack för mkt god och uppskattad läsning, mvh Anna

Svar: Hej Anna! Blir så lycklig över ditt meddelande! Ja, jag fortsätter skriva, börjar på fjärde boken i höst. Regniga hälsningar från Roslagen :-)
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: