Här kan du vinna bästa Mors dags-gåvan: Böckerna om Anna-Lisa

 
UPPDATERING I SLUTET: VINNAREN.
Om knappt två veckor är det Mors dag
Och det var länge sedan jag hade en tävling här på bloggen.
Så nu är det dags! Var med och tävla om bästa morsdagspresenten - ett bokpaket med mina två feelgood-romaner "Anna-Lisas Antik" och "Flickorna i speceriaffären", personligt signerade, förstås.
Det är böcker om kärlek, kvinnlig vänskap och det mysiga livet på landet. Läsare som hör av sig brukar
säga att de blir glada av mina böcker.

"Flickorna i speceriaffären" dedikerade jag till min mamma och jag döpte Anna-Lisas väninna
Britta, 95,efter henne. Om min mammas fantastiska arbete som bondhustru och hemmafru skrev jag
en gång här på bloggen, i inlägget "Hyllning till en hemmafru".

Vill du tävla om bokpaketet med "Anna-Lisas Antik" och "Flickorna i speceriaffären"?
Gör så här:
Berätta i en kommentar till det här inlägget eller i ett mejl till [email protected]
varför du vill hylla din mamma. 
Nu på söndag den 23 maj kl 18.00 utser jag en vinnare och mejlar hen.
Så fort jag får svarsmejl med namn och adress skickar jag paketet - så att vinnaren
har böckerna i god tid före Mors dag.

PS. Båda böckerna finns förstås på Adlibris och Bokus (ifall du inte är någon tävlingsmänniska).

Tävlingsbidragen har rasat in på mejlen och några har kommenterat här på bloggen.
Det var inte lätt att utse en vinnare. Ni är många som hyllat er mamma på ett fint sätt.
Men ett bidrag rörde mitt hjärta extra mycket, och det var den här hyllningen, från  Nina:

"Min mamma är den starkaste människa jag vet. Hon har överlevt tre män (min pappa dog 1986
när jag var 11 år), cancer, dubbla hjärtsjukdomar och nu har hon fått diagnosen Alzheimers.
Och trots alla sorger och sjukdomar har hon ändå lyckats ta hand om mig och min syster hela livet.
Det finns ingen som hon."

Tack, alla som deltog i tävlingen!
1 Nina Jacobsson:

skriven

Min mamma är den starkaste människa jag vet. Hon har överlevt tre män (min pappa dog 1986 när jag var 11 år), cancer, dubbla hjärtsjukdomar och nu har hon fått diagnosen Alzheimers. Och trots alla sorger och sjukdomar har hon ändå lyckats ta hand om mig och min syster hela livet. Det finns ingen som hon.

Svar: Nina - du har vunnit böckerna i morsdagstävlingen.Mejla din adress och hur du vill ha böckerna signerade så skickar jag dem i morgon!
Eli Åhman Owetz

2 hampus ivarsson:

skriven

För att hon varje gång vi ser dessa böcker så säger hon dom vill jag ha undrar om dom är bra ? Och jag såg min chans nu ,för att jag ska få slut på hennes tjat ! Jag är 17 och har bara studiebidrag och då får hon ju något som hon vill ha !

3 Nina:

skriven

Min bästa vän är min mor.
Varje dag till dagis, skolan mamma gick med mig och lillebror.
När man vart sjuk,
var hon där på pannan med sin hand så mjuk.
En mycket bra barndom hon mig gett.
Min mor har lärt mig massor, inte minst sagt i vett och etikett!
Kärleken till sin mor dör aldrig den,
Lis-Beth heter min bästa vän!

4 Annica:

skriven

Jag vill vinna böckerna till mig själv då min mamma inte lever längre, men jag tror att hon skulle ha gillat dom. Hon älskade att läsa och hon gillade loppisar :) Saknar henne varje dag!

5 kiosktantEN:

skriven

Min mamma var alltid med mig och min familj med stöd och glädje.
Hon är även med oss nu i alla möjliga sammanhang
men tittar ner från ett moln så det känns tryggt .

6 Annika Hessman :

skriven

Min mamma tar hand om min far,
Ingen av de är från sjukdom fri,
Mamma gör allt, så det blir bra da'r,
Lagar mat,städar, trädgård och står i.
Hon älskar oss alla, barn, barnbarn och barnbarnsbarn,
Gillar att läsa och att sticka, virka med garn,
Hon är bäst.

7 Helena i Uppsala:

skriven

Mamma, 87, blev mor till mig och min bror på 50-talet. Hon kom från krigets Finland med bara en resväska och satte ner sina bopålar i Sverige, det förlovade landet. Därför har vi aldrig haft något arvegods från tidigare generationer i hemmet. Hon fick skapa helt nytt, nya traditioner och minnen. Men vi har fotografier med tidstypiska kläder och miljöer. Jag kommer t.ex. ihåg mjölkbutiken på Parkgatan. När vi flyttade henne till demensboendet och rensade ut lägenheten slängde jag den bruna kakaoburken med ögon. Senare fick jag se i en veckotidning att det var en antikvitet!

Kommentera här: