Mitt samlande av Helmer Ringströms dekorer har nått Zenit

Här är senaste tillskottet till min samling Helmer Ringström-dekorer: Zenit från 1956.
Mästaren Helmer Ringström gjorde runt sextio dekorer för Gefle porslinsfabrik och mitt mål är
att ha minst en servisdel i alla de dekorerna. Eftersom det tillkommer nya uppgifter om olika dekorers
upphovsmän/kvinnor så är jag inte riktigt säker på hur många jag saknar, men det borde vara
strax under tio. Under julledigheten ska jag sätta mig med den nyutkomna boken Mat- och
kaffe/teserviser från Gefle porslinsfabrik och gå igenom de senaste uppgifterna.

Under kategorin Helmer Ringström här på bloggen ser du alla mina dekorer,
samlade under sju år. Amanita, som omger Zenit på bilden, är en av favoriterna.
1 Bill:

skriven

Samlandet blir svårare och svårare ju mer man har och när nya fakta kommer fram. Jag är glad att ha kunnat bidra till din samling.

Svar: Ja, och med den svårhittade Runa!
Eli Åhman Owetz

2 Anta Snaque:

skriven

Där har du den perfekta julkoppen för helgdagarnas drycker. Så snygg!

Svar: Ja, den är vacker!
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: