Sommarliv, författarliv

Paus med en kopp kaffe på balkongen. Ur en Helmer Ringström-kopp, förstås. Den här sommaren
är jag författare på heltid. Jag skriver på en bok som inte är den fjärde delen i Anna-Lisa-serien (fast
den ska också skrivas, men först i höst) utan en helt annan berättelse. Det är underbart att åter
få ägna all tankekraft åt skrivandet.
 
När jag inte skriver eller klipper gräs eller vattnar potatisen gör jag
reklam för mina romaner, som med den här bilden på Instagram. Alla de tre 
hittills utgivna delarna i Anna-Lisa-serien finns som ljudböcker. Den perfekta
gåbortspresenten: En ljudbok med vackert omslag, och en blomma
från egna trädgården eller dikeskanten. Här hittar du En sommar på luffen
som ljudbok, första delen i serien.

Ibland blir jag så lycklig över recensioner att jag bara måste få dela med mig,
här på Instagram. De fantastiska raderna uppe till vänster kommer från bokbloggen
Bokmysan (@bokmysan på Insta) och "Vilken jävla feelgoodpärla" från instagrammaren
@josefinesandblom. Tack, än en gång!
 
Men, så är det lördag - och jag beger mig ut på loppis eller auktion. Vem kan motstå en 50-talsduk, 
en djup Bimbo och några Spisa RIbb-kaffefat när priset är rätt? Jag gjorde fynden på
bakluckeloppisen vid Lohärads bygdegård, min sommarfavorit (första lördagen i månaden jul-sep).
 
Och vi gillar att fika, H och jag. Gärna på Drömkåken, mellan Edsbro
och Rimbo. Fast ... hörnet med solspeglar är knappast representativt
för stället, som är en veritabel färgexplosion (äldre inlägg här).
Rekommenderas!
 
Sedan - hem till gården igen. Jag växte upp här, på ett litet lantbruk. Där ladugården 
låg ligger numera vårt hus. Men traktorgarage, loge och lider finns kvar. 
Jag älskar falurött.
 
Här är jag nu, i nästa bok. På onsdag skriver jag kapitel 40.
Och på lördag? Hm ... loppis, kanske? 
 
1 Anta Snaque:

skriven

Vad härligt att du kan ägna dig åt författandet på heltid! Du får blanda arbete, kaffepauser i det gröna och loppisar i lagom mängd. Och skriva går ju bra att göra även utomhus om vädret lockar.
Önskar dig en riktigt skön sommar!

Svar: En härlig sommar till dig också!
Eli Åhman Owetz

Kommentera här: