I väntan på Hyllbo


Utan resultat har jag letat efter gammaldags vaxat hyllpapper. Till slut la jag in julpapper
som provisorium. Jag tycker att det ser hyfsat trevligt ut, men det är knappast hållbart i längden. 
Servisen heter Tellus, dekor: Helmer Ringström.


Var är Hyllbopapperet när man behöver det? Det är ju
sådant där rutigt jag vill ha. Men sedan jag efter ett års
letande slutligen fann teakfanérväv är jag mer optimistisk.


Klart jag hittar äkta hyllpapper också. Till slut. Någonstans.
Fascinett såldes i "välsorterade speceri-, kemikalie- och
pappaersaffärer".

Tills vidare får koppar och fat hålla till godo med julpapper.
Gräddsnäckan är en 70-talare som heter Carmen, från Rörstrand
precis som faten Bimbo till höger. Carmens fat hör till
koppen Ruta, röd, av Helmer.

Som vanligt, en nyfiken fråga: Hur gör du?
2 Emmie:

skriven

Jag har flera rullar med vackert hyllpapper här hemma i en koffert men tyvärr inget rutigt. Det är ju så himla fint med hyllpapper!

3 Libby:

skriven

Betty Lou: Länken funkar inte, men jag gissar att den leder till Lotta Kühlhorns fina papper, som dock är för "nygjord retro" för mig. Jag vill ha originalpapper, eller i samma stil. MNen tack ändå för tipset!

Emmie: Ja, det är fint. Var fick du tag i ditt hyllpapper?

4 Emmie:

skriven

Jag har ofta hittat hyllpapper på loppisar. Eftersom jag är en tvångsmässig samlare så köper jag så fort jag ser det, även om jag inte använder det så himla mycket. Jag går på i genomsnitt 4 loppisar i veckan och även om det tar tid hittar man det mesta. Lycka till.

5 Libby:

skriven

Bra loppissnitt där. Lägger till dig i min blogroll nu, hade glömt det.

6 Lena:

skriven

Min Coop Forum har hyllpapper på avdelningen där plastpåsar och folie finns. Alla möjliga mönster men kanske inte så retro. Är det bara här i Norrbotten som vanan att ha hyllpapper i skåp (eller skåparna som vi säger) och lådor aldrig har blivit omodern?

7 JJ:

skriven

Jag har tallrikarna i mitt sideboard och tycker att det vore synd att dölja hyllorna av teak. Som tur är så har mitt sideboard även blindträet i teak, och detta är inte så vanligt.

8 Skaffaren:

skriven

Kul!

Vi har hyllpapper av och till.

Det är inte lätt att hitta, inte ens för ett proffs. Nu har jag kommit i kontakt med ett äkta par

där bådas! föräldrar hade lanthandel.

De ska komma hit med reservdelar till fotogenlampor till att börja med. Jag ska höra mig för om hyllpapper.

9 Libby:

skriven

Lena: Någon tipsade om Coop så jag har letat där, men inte hittat något hyllpapper.

JJ: Klart du inte ska ha hyllpapper i ett sideboard av teak!

Skaffaren: Om du hittar hyllpapper av typen som visas i Hyllbo-annonsen, smårutitgt i mild färgskala, kontakta mig omgående! :-)

10 Åsa:

skriven

Men varför ska man ha hyllpapper? Fyller det någon funktion eller är det bara prydnad?

11 Elin:

skriven

Jag har hittat rutit hyllpapper på ICA Kvantum här där jag bor. Finns rött, blått, grönt och gult tror jag det var.. kika där. :)

12 Viola_T:

skriven

Kolla in här: http://mittuniversum.wordpress.com/2010/09/10/hyllpapper/



Är detta vad vi har väntat på?

Kommentera här: