Pysseltips för ohändiga (helgtips)

 
Här ser ni min nya favoritpall. Med den som exempel vill jag slå ett slag
för oss ohändiga. Även vi kan få till det, om vi inte har för höga krav på oss själva.
Jag köpte pallen för 30 kronor, då såg den ut så här:

 
Fin pall, fel klädsel. Så jag tog fram örngottet
i gult och grått som jag fyndade nyligen,
också det för 30 kronor.


Jag sprättade upp örngottet, fick två pallklädslar.
Lånade en häftpistol och - pang pang pang!
Jag hade en ny pall! (Och en klädsel över.)


Nu står pallen där och ler solgult ikapp med tidskriftsfacket
som jag hittade på Antik & kuriosa, Kistamässan.
Och jag, jag känner mig nästan som en fullfjädrad tapetserare.


Eller... nä, jag är ohändig intill det larviga, och behöver all hjälp jag kan få. Hos bloggen
Retrolover hittade jag en inredningsskola. Den ska jag följa i femtiotaliseringen av min lya.
I inredningsskolans del I fick jag tipset att göra en inspirationstavla, och sortera fram
en färgpalett för lägenhetens olika rum.
Min nyss påbörjade tavla:
Mitten. Färgpaletten för rummet. Gult, grått, litet vinrött, en tygbit
från pallen som riktmärke.
Uppe till vänster. Badrummet. Svartrutigt kakel ska jag ha - och turkos/mintgrönt eller
rosa accentfärg?
Nere till höger. Solgult kök med röda detaljer och köksprylar från 1950-talet.
Man ser ju direkt att ett rosa badrum inte hänger ihop med resten av lägenheten. Eller hur?
Nu väntar jag spänt på del II i Retrolovers inredningsskola.

Trevlig helg, händiga som ohändiga!

1 Tifa:

skriven

Oh va fin pallen blev!!

2 betty lou:

skriven

Pallen blev jättefin. Som att få en ny möbel!

3 frajda:

skriven

Grymt snygg!

4 Libby:

skriven

Tack! Vad snälla ni är!

Kommentera här: