Nu säljer museet ut 1950-talet


Men - vad har vi här då? Jo, fladdermusfåtöljer, en radiogrammofon, Stig Lindberg-porslin,
husgeråd, vaser, tyger. Med mera, med mera. Alltihop ingick i Sundbybergs museums 50-talsutställning,
som jag skrev om här. Nu har utställningen plockats ner och det mesta av föremålen som ingick
ligger och väntar på att säljas ut...



... till oss 50-talsfantaster. Museet hade kunnat deala iväg allting till någon
antikhandlare, för det är fina grejer. Men så blir det alltså inte.
I stället kan DU fynda här. Och stödja ett fint litet, ideellt drivet, museum.
 
Tid: Lördagen den 12 november kl 10-16.
Plats: Sundbybergs museum, Fredsgatan 4, Sundbyberg.
Övrigt: Kaffe och varmkorv till självkostnadspris!


PS. Till er från landsorten tillresta som ämnar besöka Retromässan
i Münchenbryggeriet på Söder den helgen: Ett tips är att börja lördagen
på museet i Sumpan kl 10.00 och sedan bege sig till mässan
medelst pendeltåg. Museet ligger cirka sju minuters gångväg
från pendeltågsstationen Sundbyberg, varifrån ni åker
till Södra station. Från Södra station promenad 15 minuter
till Münchenbryggeriet.
(Om ni inte fastnar i "Sumpan"... Se min retroguide
för Sthlm + Sundbyberg från förra året som funkar ännu.)
1 form55:

skriven

Då pågår ju Retromässan för fullt. Kanske svårt att välja för många!

2 eli:

skriven

form55: Man hinner ju båda! Sumpan når man lätt med epndel från Södra station (=rätt nära Retromässan).Ska lägga till det i texten.

3 Gila:

skriven

Wow! Tack för tipset! Så får det bli. Först Sumpan, sen söder!!

4 Wanja:

skriven

Aaaargh! Jag är ju utställare på Retromässan, hur ska jag kunna ta del av godbitarna i Sumpan?

5 Ebba:

skriven

Åh, dit måste jag! Vi har gäster då så jag ska inte till retromässan, alltså kan jag botanisera på muséet i lugn och ro.. (Det blir snarare huggsexa va?) Lagom att ta sig till för oss Akallabor :)

6 Linda:

skriven

Tack för att du delade med dig av det fina tipset! Jag gissar att vi blir ett gäng retrobloggare som ses där. ;)

7 Lotta porslinspotta:

skriven

Gulligt av dig att dela med dig ett sånt tips! För min del blir det gympatävlingen med dotter i pippilotter. Inga tips på den här helgen? :-)

8 emma:

skriven

Åh, tack för tipset om Sundbyberg! Måste dit och kika

Kommentera här: