Norrtan - värd en dagsutflykt


Bright lights, small city. Norrtälje är känd som sommarstad, men själv tycker jag att "Norrtan"
är vackrast i snö. Nu, alltså. Har du möjlighet, ta bussen (55 minuter) från Stockholm och gör
en dagsutflykt. Fika på Café Hörnan (gammaldags miljö) eller Tösses (bäst bröd), besök antik/retroaffären
Mormmors prylar (bilden). Om det är lördag, köa utanför Pingstkyrkans loppis
i Görla industriområde kl 10.


Och alla dagar, missa inte min favoritloppis Hamnladan. Jag har aldrig kommit
därifrån utan en grej. I fredags följde bland annat de här med. Endast 50 pix för fem
koppar och tre fat i fint skick plus några delar med småfel. Prisvärt för Gefles
"Agneta", som verkar vara en bubblare på porslinstoppen.


Och så har stan några fina neonskyltar, som klassiskia skoaffären Fröbergs.

Här hittar ett gammalt inlägg om "1950-talsstaden Norrtälje - vinter".
1 Diana:

skriven

Vilket bra helgtips! Norrtälje verkar helt klart vara värd en liten tur! :)

2 Anta S:

skriven

För några år sedan besökte jag Väddö och då hade jag även nöjet att njuta av Norrtälje i vinterskrud. En mysig upplevelse.

3 Allt det gamla goda:

skriven

verkar ju väldigt mysigt, har aldrig varit där..

4 alexandra:

skriven

Snygg blogg! Följa varandra på bloglovin?:)

5 The StarChief:

skriven

Gillar den grymma lampan.

6 Benny:

skriven

Om du vill ha tag på fler fat till alla kopparna så har jag, kan ju vara bra även om du inte tänkt ha kvar dem!

7 Cinna:

skriven

Har aldrig varit på Turné i Norrtan, det måste ske nu i vår!!

8 Elin:

skriven

Hej!

Vet du var jag kan få tag på hyllpapper?

Såg att du hade ett fint rödvitrutigt på en bild..



Mvh Elin

9 Anonym:

skriven

Alla: Ja, Norrtälje är fint. Men som sagt, finast i vinterskrud.

Benny: Ja, två hela fat kunde vara trevligt!

Elin: Det rödvitrutiga är faktiskt ett (rätt tjockt) omslagspapper. Vissa Ica har hyllpapper, men det är så klart inte som fonra tiders vaxade härliga hyllpapper. Sådant kan man hitta i loppisbodar eller på antikmässor om man har tur.

10 Britt Nyberg:

skriven

Attans! Jag som samlar Gefles Agneta kaffeservis och Maud matservis. Tittar alltid in på hamnladan när vi är i Norrtälje, men de här har jag missat. Grattis till dig då!:S

Kommentera här: