Hälsning från en överlevare (Den blå del III)


Det finns fåtöljer, och så finns det Den blå. Jag har redan ägnat två inlägg åt denna överlevare.
Jag fick Den blå för flera år sedan när den skulle slängas. Här berättade jag om hur först soffan Belle och
därefter den färgstarkare, yngre och tjusigare Söndagsfåtöljen hotade Den blås existens i förra lyan.
Men Den blå bet sig fast i ett hörn.
När H och jag sedan flyttade ihop tänkte jag låta Den blå åka till tippen.
Men då krävde H att fåtöljen skulle få följa med till vår gemensamma lägenhet.
"Tills vidare i alla fall".


Och nu när vi skulle göra om i gästrummen på landet
- vem höll sig då framme och påpekade sin egen förträfflighet?
Jo, Den blå naturligtvis. Som anade att hans tid var på väg
att rinna ut hemma i lägenheten.
Den blå har till och med fått beundrarpost.
En av Femtiotalsjaktens läsare hörde nyligen av sig
och undrade om Den blå fanns kvar, och om fåtöljen
i så fall var till salu.
Fantastiskt, eller hur?

1 Tusse:

skriven

Tusse har, för ovanlighetens skull, investerat i en femtiotalsfåtölj, närmare bestämt en rosa fladdermusfåtölj i dockskåpsstorlek, vilket gjorde hans Barbietokiga väninna A.M.E. grön av avund.

2 Emma:

skriven

Den är superläcker! :)

3 Gila:

skriven

Den är ju så vacker! Tur att den fick bli kvar.

4 Eva:

skriven

Hej

Vill bara säga att jag är glad att jag hittat din blogg bland alla trilljarders bloggar i världen. Ha en bra dag!

5 Ann-Charlotte:

skriven

Jag kommer ihåg att du skrivit om den blå förut, skönt att höra att den får bo kvar hos er! Den är SÅ vacker.

6 Allt det gamla goda:

skriven

wow, den hade man nästan glömt.. hänger den med än? :)

7 Linda:

skriven

Så skönt att de att den får hänga med ett tag till, och på landet har den kanske hittat ett mer permanent boende?

8 Eli:

skriven

Tusse: Varför visas inte denna fladdermus upp på din blogg?

Emma och Gila: Den blå ler och tackar.

Eva: Tack! Tyvärr funkar inte länken du gett till din egen blogg?

Ann-Charlotte: Fast Den blå är litet fåfäng, så jag har förstärkt färgen litet grann... :-)

Allt det gamla goda och Linda. Den blå hänger med, och lär inte flytta på sig från gästrummet i första taget!

9 Tusse:

skriven

Titta in efter kl 23 så hittar du den där!

Kommentera här: