Retrobloggarna: Det här stiger i värde de närmaste åren

Som jag nämnde i slutet av förra inlägget skrev många retrobloggare
inlägg i helgen under den ungefärliga rubriken "Det här är dyrare om två år".
Själv tror jag jag på 30-40-talsmöbler i björk - och tenn, som hela mitt inlägg handlade om.
Bilden är från Östra stations järnvägsrestaurang.

Så vad tippar de andra retrobloggarna? Kolla in...
Fina fyndet: Servisglas och serviser från 70-talet.
form55: Röda Aladdinlampor och ofärgat glas av PO Ström.
Jennieyo!: Träfigurer.
Loppisentusiasten: Gammal kvalitetstextil och figuriner i keramik och porslin.
Porslin och nostalgi: Formgivaren Olle Alberius.
Porslinsbloggen: "Naturnära" glas av Christer Sjögren och dansk keramik.
Precisensån: Signe Persson Melin och italienskt glas.
Randiga tråden: Tenn.
S:t Olof: Perstorpsbordet och art deco-lampor. Och 1700-tal.
Tanten på auktion: Pressglas och spiktavlor.
 
  
 
1 Kent Svensson:

skriven

Vilket otroligt arbete du lägger ner! Många bloggar är väldigt "lättköpta" men du går verkligen på djupet med dina länkar, gästinlägg av den mystiske Holger och dina välredigerade bilder. Det märks att du är en fullfjädrad journalist! Tack!

Svar: Tack, det var snälla ord!
Eli

2 Flak:

skriven

Retrobloggare kan inte ha fel=)...visst är det både givande och underhållande med gamla prylar oavsett om dom är värda något eller inte.

Jag är väl lite åt det udda hållet...=) blandat men intressant=)

3 Emma:

skriven

Åh Östra stations restaurang! Ett favoritställe!

4 Kristina:

skriven

Jag är inne på Art Deco'. Det var en möbelstil som var trendig under mina tonårs år på 80-talet och som alltid legat nära mitt hjärta, det är glamoröst men ändå stiligt.
Svensk 20-tals nyklasscism är för mig lyxig hantverksmässighet innan det fabrikstillverkade, förmåga att gifta sig bra med andra stilar, häftiga lampor, fin intarsia, högsäsong för svensk glas och porslin, otroligt vackra färger och balla barbord och sköna linjer på fåtöljer. Och så vackra tennföremål såklart. Allt inom Swedish Crace har tagit mig i besittning arkitektur och bostadsområden är helt enkelt småbesatt. Och börjar mer och mer intressera mig för 30talet som klädstil.. Ack den där passionen...

Svar: Hear, hear.
Eli

Kommentera här: