Välkomna till Femtiotalsjakten (och en utmaning)


Välkomna till Best of Femtiotalsjakten! säger jag till er som hittat hit via Veckans blogg på blogg.se
"FJ" handlar om inredning i retrostil, 50-talsporslin, gammaldags kaféer, stadsvandringar i folkhemsmiljöer,
textilier från tiden, brittiskt mid-century, loppisrundor och antikbutiksrundor och mycket mycket mer.
Här får ni länkar till 12 inlägg som jag vill pråma för. Klicka på bilderna så kommer ni till inläggen.
Det gäller även startbilden, som visar min förra 50-talslya.
Än en gång - välkomna till "FJ"!






Och nu utmanar jag alla andra retrobloggar att göra ett likadant "Best of". 
De där inläggen du jobbade extra mycket med, grävde fram information till,
tog ovanligt många snygga bilder till... Ge dem en chans att bli lästa
av nya bloggläsare!

Jag länkar till alla Best of-inlägg:
Tusse
visar sina Höjdare i statistiken


Ljuva 50-tal visar sin fantastiska tio-i-topp.
Missa inte!
1 Retroprylarna:

skriven

Vilken trevlig utmaning, vi sitter redan och filurar på vad vi kan tänka oss att bidra med. Tror att vi får suga på karamellen någon dag, vi hojtar till när vi kommit på vilken vi väljer.

2 Allt det gamla goda:

skriven

attans, min blogg är nästan för ny för det! det var ju alldeles nyligen jag fann paprikan och det är mitt i särklass mest kommenterade inlägg, och det var ju inte sålängesen jag fann min kökssoffa på gården eller visade "beklämmande vyer från den skånska landsbygden".. jag platsar nog inte att göra best-of än!

3 Named.:

skriven

älskar gefle upsala ekeby serien safari! de gula tycker jag är svåra att få tag i, endast sett bruna lite varstans..

4 Tusse:

skriven

Här är mitt eget favoritinlägg:

http://tussetuss.wordpress.com/2011/04/27/mission-impossible/

Men de populäraste inläggen (av besöksstatistiken att döma) hittar man här:

http://tussetuss.wordpress.com/2011/07/20/och-hur-det-fortsatte/



5 The StarChief:

skriven

Det låter jättekul Eli, men jag börjar faktist fundera på att trappa ner då jag märker att det tar en hel del tid det här bloggandet samtidigt som jag sitter med datorn hela dagen på jobbet.

Jag hinner knappt läsa andras bloggar längre vilket är trist.

6 Anna:

skriven

Ett inlägg med Ljuva 50-tal topp tio finns nu hos mig :)

Kommentera här: