Gott Nytt År på er alla!

 
Gott Nytt År, alla bloggläsare!
1957 eller 2009. Det spelar ingen roll - förväntan inför ett nytt år är härlig och  tidlös. 

MINA NYÅRSLÖFTEN FÖR 2009:
Förkovra mig.
Tapetsera lyan i 1950-talsstil.
Åka amerikanare (har aldrig gjort det, nu måste det bli av).

(Vilka nyårslöften avger du?)



1 Paola S:

skriven

Gott Nytt År! Har nyligen upptäckt din blogg - ett riktigt paradis för mig som älskar nostalgi.Hit kommer jag att återkomma ofta. Nyårslöften ger jag inga. Jag hoppas dina löften infrias - att åka amerikanare är underbart.

Mvh Paola.

2 Anneli:

skriven

Menar du amerikanare somm i raggarbil? du och jag har åkt från östra till vallentuna med jerkas nedcabbade raggaråk en sen sommarkväll under det ljuva 80-talet. Det borde räknas!



Mina offentliga nyårslöften äro tre;

Tjäna mer pengar så jag kan konsumera mer, dvs ringa upp mitt extrajobb som inte har sett röken av mig på två år, undrar de vem Anneli är så får jag skaffa ett nytt jobb helt enkelt. Inga ursäkter!



Skaffa det hem jag förtjänar och drömmer om med enkla medel. Som Libby ska även jag satsa på väggarna. Mörkt, murrigt och hemtrevligt är ledordet. Engelskt bibliotek och 1800-tal typ..



*Komma i form så jag orkar jobba mer. Och måla om lägenheten..



GOTT NYTT ÅR!!



3 Libby:

skriven

Nä, det minns inte jag. Är du säker på att jag var med? Borde komma ihåg det i såfall. Däremot fick jag köra Björns svarta amerikanare från Täby C till Roslags Näsby, eftersom han inte hade körkort. Men jag minns ingenting av det, annat än att jag var livrädd att köra av vägen. Hade aldrig kört automat, och bilen var stor och bred och flög framåt bara man tryckte lite lätt på gasen. Och Björn var sur. Han borde ha varit väldigt tacksam. Så någon amerikanarupplevelse var inte det, bara skräck.

4 Anneli:

skriven

Jo du var med! Men det kan hända att vi hade suttit på Babylon innan...

Björn var alltid sur och otacksam! Han var född på 50-talet, men vad hjälper det?

5 Kristin:

skriven

I mitt kompisgäng så drar vi lotter med varandras namn på och sedan avger vi varandras nyårslöften, det blir mer spännande så. Jag ska åka Berg-och-dalbanor på ett tivoli i Holland som har bara sådana, tillsammans med en kompis. Det löftet infrias förmodligen under skräckblandad förtjusning. :-)

Kommentera här: