Tanka litet 1950-talsreklam! (helgtips)


Nä, inte är  reklampumpen från 1950-talet. Men den får dispens av två skäl.
1) Den är från Norrtälje, fyndad i Hamnladan, ett av mina stamställen.
2) Den har sällskap av en PV.
3) Den fångar din blick så att du läser det här inlägget, och hittar ett roligt helgtips:
Koppla av med lite reklamfilm mellan julbestyren i helgen...


I den här reklamfilmen för Caltex ser vi en PV med precis samma
färg som den på min nyckelring. Någon som kallar sig Josephzohn har lagt upp
fler fantastiskt underhållande reklamfilmer från 1950-talet på Youtube. Bland annat
Mazetti (med Owe Thörnqvist), Hudsonstrumpan och Fyffes bananer.

Tack för tipset om reklamfilmen, Monet!
1 Rutan:

skriven

Och snart är den min!

2 Libby:

skriven

Just det. Och du måste kommunicera din adress till mig, så jag kan skicka den! Du hittar min mejladress i en kommentar på din egen blogg!

Kommentera här: