1950-tal... eller senare?


Min bror skickar en bild som lyser upp i november. Är det 1950- eller 1960-tal
undrar han. Jag också. Någon som kan tidsbestämma dessa vardagsskönheter?
1 Monet:

skriven

B och jag har konfererat. Vi håller definitivt på femtiotal. Jag minns de här från barndomstiden, inte kaffehurran för kokkaffe gjorde man bara på landet och där bodde inte vi. Men den röda grytan tror jag mamma har kvar till och med.



Emaljerad och vit inuti. Fast: det kan vara början på sextiotal också, gränserna är flytande. Början av sextiotalet såg likadant ut som slutet av femtiotalet så som jag minns det.

2 Annelis syrra:

skriven

Jag (och min sambo)håller med Monet i allt hon skriver!

3 Monet:

skriven

Tack så mycket, Annelis syrra. Så ovanligt trevligt med någon som håller med en i allt!:-)

4 anneli:

skriven

Förhoppningsvis kommer det ett reportage här i bloggen framöver från syrrans och hennes sambos radhus. "Mishmash-retro" är stilen, där 50-talet är ett givet inslag. Ska dra med Libby dit någon gång! Till och med syrrans sambo ser ut som en 50-tals pojke. Söt och autentisk.

5 Staffan H:

skriven

Snyggt foto! Kaffepannorna ser ut att vara från 50-talet. Grytan kan både vara 50- och 60-tal. Mot slutet av 50-talet kom emaljerade kokkärl i glada färger åter i ropet och den den vurmen höll i sig ett tag. För mig känns den emaljerade grytan som tidigt 60-tal.

Kommentera här: