3 x helgtips (missa inte söndagens quiz!)


På söndag här på bloggen:
Stor porslinsquiz: Kan du koppen? Missa inte!

I dag fredag, lördag samt söndag, Roslagen:
Loppis i Vätö IK:s klubbhus i Nysättra, 16 km norr om Norrtälje. Start i dag fredag kl 12-18.
Är osäker på tiderna lördag-söndag, men gissar att man öppnar tidigare då.
Trevlig föreningslokal av den där typen som luktar torrt på ett gammaldags sätt.
Och Roslagens raraste fik, Ovansundets café och kiosk, finns 100 meter bort.


Lördag, Sundbyberg:
Utställningen "Ljuva 50-tal på Sundbybergsvis" invigs på Sundbybergs
museum. 1950-tal och Sundbyberg -  kan det bli bättre?
Mer info på museets hemsida.
1 essko:

skriven

Men hjälp vilken underbar blogg! Har nu skummat igenom hela och kommer att komma tillbaks! Oj oj, vill hem (är på jobbet) och fixa....mitt hem är ingen ren femtiotalsambition, men det ska vara många och märkbara inslag av detta decennium för att jag ska trivas som bäst - titta in på min (just nu pga datorkrångel vilande) blogg om du vill, några föremål finns där nog som du kan känna igen dig i:)Återkommer!

2 Libby:

skriven

Essko!

Tittade in på din blogg och hoppas verkligen datorkrånglet löser sig. Jag vill se mer! Och du har något jag inte har än - en burk ur "Vår lilla stad".

3 Hanna:

skriven

Vilken fin kaffeservis, helt klart i min smak. Ha en trevlig lördagkväll.

4 Ellen:

skriven

söt kaffeservis :D

5 Viktoria:

skriven

Jag vill inte missa gissa koppen. Fast jag kommer antagligen inte kunna några alls..

6 L, + 100 kilo:

skriven

Ingen aning alls.. men jag vet att mormor har sådana koppar hemma:) skitsöta!

7 Fredrik *Frisören:

skriven

Älskar den koppen!

8 Alina:

skriven

Hoppas du får en fin dag! :)

9 Britta:

skriven

De heter "Prunus", från "Gustavsberg" !

10 Josefine:

skriven

hela den plommon serien har jag, men vet inte vad den heter :)

11 pelle:

skriven

Wow, vilken frän utställning. Diggar allt som är från 50- och 60-talet. Det där måste jag kolla in mer.

12 Therese:

skriven

Prunus :)

13 Brita:

skriven

Älskar den servisen. Fick den av mina föräldrar. Använder den varje dag . Har den nästan komplett.

Den heter Prunus.

14 Linda:

skriven

Hm den där koppen är det en gammal 50-tals Rörstrand?

15 Rikard:

skriven

Kaffeservisen heter Prunus, design Stig Lindberg!

Kommentera här: