Äntligen advent, med 50-talsstjärnor


I morgon är det första advent. På landet hänger redan adventstjärnan uppe, sedan förra helgen.
Fusk - javisst, men väldigt trevligt i mörkret. Den här klassikern i gulmetall hade vi hemma när jag var barn,
och redan på 1950-talet var den en del av julen i vårt hem. Den säljs fortfarande.


Till femtiotalslyan i vardande fyndade jag den här stjärnan i en liten trevlig
antikbod på Ringvägen. Det är roligt att titta in i antikvitetaffärerna just nu, 
de är fulla av julsaker. I den här boden hade de ett helt bord med glögglas
för 25 kronor styck, jag ville ha allihop. Så det blev inga alls, kunde inte välja.


Bonusbild: Det här lilla nätta bordet med något slags metallskiva var riktigt fint.
Otydbar signatur i ena hörnet. Men jag har ju min Edmund.
1 Anneli:

skriven

Det där lilla bordet var ju jättefint! Jag kanske gillar 50-tal iallafall då..

2 Libby:

skriven

Ja, visst är det fint? Men igår var jag på ett ställe där vi varit förr, och dit vi måste gå igen, för det är verkligen DITT ställe. Sturekatten på Riddargatan. Ljuvligt fikabröd, men framför allt vacker inredning. Såg en spegel i rummet längts in som jag misstänker vara empire. Kanske tar vi Östermalm även på nästa antikrunda?

3 Anneli:

skriven

Har varit där för länge sedan med dig och herr K. Minns att stolarna behöver stoppas om där.. När jag har gått fler kurser i möbeltapetsering kan jag erbjuda dem mina tjänster.



Jo, vi fortsätter med Östermalm!

Kommentera här: