Signe Persson-Melin i "Antikdeckarna"


Torsdag, och därmed  "Antikdeckarna",
programmet som ger mest
designallmänbildning för pengarna just nu - och är kul. De två antikdeckarna,
Pontus Silfverstolpe och Li Pamp, är som vanligt ute och rotar hos familjer
och i affärer. I kväll också: Reportage om formgivaren Signe Persson-Melin,
som fick sitt genombrott på H55 med de här rustika kryddburkarna (foto: Holger
Ellgaard).
Jag sitter bänkad framför TV4 Plus kl. 20.00

Kolla också min topp-tre-lista över antikprogrammen på tv - så bra är de.
(Håller du med?)
1 anneli:

skriven

Rustikt var ordet.. hu!



Förlåt att jag är så negativ, men vissa 50-talsgrejer får mig att rysa. Men inte din blogg ;-)

2 Libby:

skriven

Haha, jag vet. Det är lite 70-tal över de där burkarna. Hon var före sin tid. Och de kändes nog enormt fräscha då 1955, som kontrast till kryddburkarna som de sett ut dittills, i ljust porslin med dekor i blått, du vet de där gammaldags sakerna.

3 anneli:

skriven

Hmm... det är ju intressant att man kan få ett GENOMBROTT med dessa dystra kryddburkar. De tillhör inte kategorin "det glada femtiotalet" måste jag säga.



Ja, du har rätt! De ser mera ut som 70-tal, ett årtioende som jag absolut inte står ut med!!



Ha en fin dag ;-)

Kommentera här: