Det fanns mer än dockskåp


Jag hade ju på känn att stoppet i Hamnladan skulle ge utdelning. Förutom Dockebo
köpte jag ett par roliga saker till, och strosade omkring i lågsäsongslugnet och
plåtade litet. Två kakburkar, Triett, ser ni här. Den tredje kakburken fattas, den var orange.
Det vet jag för vi hade en sådan kakburkstrio hemma.


Ett äkta fynd. 10 pix för en Köksalmanack från 1950-talet. Se tidigare inlägg
under Nostalgitips om Husmoderns köksalmanack.


Oklart decennium på stolen och bordet. Men i min fantasi står de på en veranda
i Savannah, Georgia, en het eftermiddag sensommaren 1959.


Ja, inte är det 50-tal, men fruktknivssetet har andra kvaliteter. Man blir glad.
Så även bananerna fick följa med mig hem.
1 anneli:

skriven

Min syrra gillar din blogg skarpt! Hon är mycket imponerad!!

2 Libby:

skriven

Mer! Mer! :-)

3 Inger Maryissa:

skriven

Kakburkarna känner jag också igen från min barndom.

Och så mysigt med körksalmanackan...har ett svagt minne av att jag känner igen den.

det är så kul att komma hit till dig och se allt du hittar.

Ha det så gott.



Kommentera här: