Empire-Amelie efter lyckad antikrunda


Det här är min väninna Empire-Amelie, anno 1984. Hon satt plötsligt där inne i en port
i Filmstaden i Råsunda när jag kikade in. Eller... så här är det:
Damen på bilden är ju en stol, av konstnären Aja som har ateljé i Filmstaden.
Hon gör både fantasistolar som denna, och porträttstolar. Biografen i Råsunda har en
Nils Poppe-stol. Kolla in den roliga storyn om hur Aja började göra stolar på hennes
hemsida www.aja.se
I dag har Empire-Amelie och jag varit ute på vår månatliga antikrunda, denna gång
på Östermalm. Nu ska jag sortera bland intrycken och bilderna. Rapport kommer senare i kväll.

1 anneli:

skriven

Man kanske ska ha rött barr igen?!

2 Libby:

skriven

Tja, varför inte?

3 anneli:

skriven

Henna är snyggt på unga tjejer, men en annan som är född under Kuba-krisen hösten -62 riskerar att se ut som en riktig medelålders över en natt.

4 annelis syrra:

skriven

Hahaha! Den är ju jättelik dig, syrran! Trodde att du hade gjort en beställning av stolen till dig själv! Men nej, du ska inte färga håret igen!

5 anneli:

skriven

Jättelik? Nja... Jag har aldrig plockat ögonbrynen eller visat baksidan fram, eller har jag det? Ok, kanske någon gång har brösten fått synas lite mer än vanligt, olycksfall i arbetet, men annars vill jag hellre ses som en tomboy. Jag hade nämligen även second-hand kostym, skjorta & slips ibland.

Kommentera här: