Mintgrönt - så fann jag mitt 50-tal i sydfransk by


Okej, sydfransk by gav mig all time high i antal besök på min blogg. Så här
kommer fler bilder. Kopplingen är mintgrönt, en klassisk färg från 1950-talet. Tänk
badrumsskåp eller Chevrolet -56. (Foto: Monet)
(Mintgröna båten Fifi och hennes kompisar bor i Le Brusc, övriga bilder tagna i byn Belgentier.)


Små citroner gula...  (Foto: Monet)


Mintgrönt och olivgrönt.


Roligare än balkonglådor, eller hur?


Utsikt från restaurangbordet.


Från ax till limpa på två meter.


Hus till salu. Här slutar inlägget. Här börjar drömmarna?
(Foto: Monet)
1 Cecilia:

skriven

Den som ändå fick uppleva det där med egna ögon.

2 Stina, född -59:

skriven

Helt underbara bilder, jag älskar franska skyltar. Fina saker du har! Jag blir så nostalgisk..

3 anneli:

skriven

Har du köpt huset?

4 Cecilia:

skriven

Vilken mysig blogg :) Här ska jag börja kika in oftare. Jättefina bilder! Vad heter byn?

5 Libby:

skriven

Tack för snälla ord! Byn heter Belgentier, ligger två mil norr om Toulon. Båten plåtades i Le Brusc, vid havet väster om Toulon.

Kommentera här: