NEWS FLASH: Det blir vit String!


Stringklassiker. Läser mig till på nätet att den bör vara äkta: hyllan har
etikett och ledade krokar på ena sidan.

Jo, nu är det klart. Efter en månads velande fram och tillbaka har jag tagit beslutet.
Vit eller svart String i min lya? Vit!
För, i helgen fick jag hem min första Stringhylla, den jag bytte till mig mot en vinröd emma (av Empire-Amelie). Och den är så fin. Mörka hyllor, lite slitna, javisst, men ni vet - en anledning till att jag gillar 1950-talet är ju att allt inte var perfekt. Så det är klart att den ska upp. Ovanför byrån som är på renovering på landet (där min händige far putsar upp möbler jag hittar).
Dessutom skulle svart bli för mörkt. Jag gillar ju vinrött och mörkt trä. Svarta Stringgrejer därtill skulle göra lyan luguber.
Vitt blir klämmigt!
1 anneli:

skriven

Luguber? Är det något gammel-svenskt ord?!

2 Libby:

skriven

Luguber =ungefär mörk, dyster.

Kommentera här: