På jakt efter 50-talet i en sydfransk by


Kanske var det bageri här redan på 1950-talet? Hur gammal kan den hängiga
skylten vara? Det är svårt utomlands att se vad som är från vilket decennium.
Hemma känner man igen arkitektur, grafisk form, linjer från sitt 1950-tal. Här:
ingen aning.
Men det finns inga Pressbyråer, 7-Eleven, kiosker, gatukök. Nu lördag kväll verkar
allt utom (de många) restaurangerna vara stängt. Det känns i alla fall som svunnen tid.
Och i morgon ska vi finpromenera lite i byn.
1 Josefine:

skriven

De sydfranska små byarna är jätte charmiga,jag åker ner till frankrike varje år och åker runt, älskar det :)

2 Geccod:

skriven

Vissa gamla byggnader tycker jag kan vara riktigt fina, typ den där. :-)

3 Staffan H:

skriven

Åååh, vilken miljö. Nu blev jag sugen på att dra till de trakterna jag också. Jag är nog väldigt lättpåverkad ibland.

4 Alina:

skriven

Härlig bild!! Vilken historia!

5 Alexandra:

skriven

La France, c'est belle partout !

6 pelle:

skriven

Fin bild, men det är nästan så att man blir lite ledsen över att det inte längre är vad det än gång var.

7 Cecilia:

skriven

Så vackert.

Kommentera här: