Märkeshysteri hemmavid - 1950-talsdispens



Sedan 1950-talsfebern drabbade mig i somras letar jag överallt - efter tiden, känslan, sakerna. Och jag hittar! 
I lusthuset på landet står en hoper gamla solblekta, anspråkslösa stolar.
Men... hm.... ser några av dem inte ganska trevliga ut? Jag vänder på en, och hittar en stämpel.
 Edsbyverken. Made in Sweden 1962.
Jaja, 1962 är inte 1950-tal. Men i väntan på de där alldeles andlöst vackra röda i galon och stålrör
som jag vet finns någonstans och bara väntar på att jag ska hitta dem, så får de här stolarna
50-talsdispens och kommer in i värmen. Efter att min far slipat och fernissat litet.


                                                                                                                                                                
1 Inger Maryissa:

skriven

Dessa stolar känner jag igen, då vi hade sådana hemma i mitt barndomshem.

Det måste vara så roligt att hitta saker från 50-talet och även 60-talet.

Och det är så spännande att titta här i din blogg.

Ha det så gott

Kommentera här: